Nilgün Belma Bugüner <[EMAIL PROTECTED]> writes: > Selam,
Selam > > Çekirdek zorda kalınca bir süreci öldürürmüş > (Bilgi için teşekkürler, Doruk Fişek). > Çekirdeğin seçimi nasıl yaptığı > http://linux-mm.org/OOM_Killer > adresinde anlatılıyor. > > Ben kararlı sürümü kullanıyorum, belleği doldurmayı > denedim. Takasa geçmek bile sorun oldu, takas kullanılmaya > başlanınca sistem yavaşlıyor, sıkıldım bıraktım, > belleği dolduramadım. :-( Zamanında ben de uğraşmış, başarılı olamamıştım. > > gdm, ölüyorsa gdm'nin PID'ini bulup, root olarak > echo '-17' > /proc/<pid>/oom_adj > komutunu deneyin. Bunu yaparsanız gdm ölmeyecek, > ama ya başka bir süreç ölecek, ya da sistem çökecek. > Görünen o ki ciddi bir sorun var. Sorunun bundan kaynaklanacağını sanmıyorum. Ben GDM'in kendisiyle ilgili bir sorun diye tahmin etmekteyim. Eğer aynı sorun GDM'siz giriş yapılınca (startx ile) oluyorsa bu sefer suçu X'te ve/veya saz arkadaşlarında aramak gerek. eval `ls -1 /proc/ | egrep "([0-9]+)" | sed -re "s/^(.*)$/echo -n \"\1\" ; cat \/proc\/\1\/oom_adj ; /g"` | egrep -v "^(.*) 0$" gibi bir komutla oom_adj değeri 0 olmayan süreçleri listelettim ve karşıma 3 tane çıktı: khpsbpkt knodemgrd_0 udevd Bunlar da zaten ölmemesi gerekenler diye tahmin ediyorum. > > Verileri hayati önemde olan bir sürecin kazaya uğramaması için > bu komut işe yarayabilir. Haklısınız, ama ben yine çekirdeğin, sistem zorlansa dahi, oom_adj değeri düşük olanı direk öldürmesi çok zor bir ihtimal. Hatta bence imkansıza yakın. 16MB Ram'li bir makinede KDE/GNOME gibi bir şey çalıştırmak belki bu durumun ortaya çıkmasına sebep olabilir kanaatindeyim. > > Ama eninde sonunda kararlı bir sistem daima daha iyidir. +1. Bu güne kadar masaüstüm hariç hep kararlı sürüm kullandım, ve çok şükür başıma hiçbir şey gelmedi. > > > Esen kalın, > Nilgün > > [...] Sevgiler, -- Cafer 'cfb' Şimşek http://cafer.org

