Salutos ba totos.
    Segon mia konosimento, pos usar multa listos interneta sur
planlinguistiko, esan klara ke eksistan fundamente dua aktitudos en la
movimentos de linguos auksilia.
    La unesma aktitudo esan de simpla hobio. Tipe, kuesta aktitudo aparan ce
uomos kualos parolan perfekte ou flue la engliko. La kreantos ei usantos de
listos imeila para la volapuko esan una bona eksemplo, ma inkluso esan
mejora eksemplo la aktitudo fa la kreantos (ma non usantos) de la futureso,
kualos jamai dialogan via la propra futureso, sed via altra linguos, kuasi
sempre la engliko. Naturamente, para la aktuala usantos ou eruditos de
volapuko ou futureso, kuesta planlinguos haban nincuna rolo importanta; itos
ja haban la engliko para la komunikasiono internaciona.
    La duesma aktitudo esan de vera usasiono para la komunikasiono ce
situacionos sin etnolinguo komuna. Til certa grado, kuesta aktitudo eksistan
ce parolantos de esperanto, ido, interlinguo ei altra planlinguos simila. Ma
non komplete, porke la situaciono plus frekuenta esan de kulto
seudorelijiona pro la esperanto, la interlinguo, ecetere, kulto kualo
impedan la reformo rasiona de la planlinguos ei la konfluo de la planlinguos
tota verso una planlinguo komuna, konfluo kualo esan evidente la vera
soluciono ta la problemo lingua monda. Tipe, kuesta duesma aktitudo aparan
ce uomos kualos desiran komunikar mutuamente ma non potan ou non volan usar
la engliko. Una bona eksemplo esan la komunikasiono mutua inter aktivos pro
la diritos uoma; ali, ono usan frekuente una miksturo de linguos europa
simila ta la europanto ou ta una esperanto, interlinguo, ecetere, tre
simplata.
    Para mio esan klara ke la neceso reala esan la kamino al la progreso pro
una planlinguo komuna. Kuando nosos necesan usar una linguo internaciona
komuna ei kuesa linguo non potan esar la engliko, la neceso obligan nosos ba
konstruar ei usar una linguo komuna, kualo evidente eson konstruata via la
vokabularo plus komuna inter la interesatos ei via una simpla gramatiko
posiciona, komo en la engliko ou la ciniko.
    Inoltre en kuesta listo, se nosos reale necesan komunikar frekuente ei
mutue aferos importanta, nosos konstruon linguo komuna, kuja karakteristikos
non eston tre lontano dis la mejora karakteristikos de la planlinguos
historia.
    Mio predikon via la eksemplo; en kuesta mesajo, evidente una formo de
tino, eske pe kualo kambiun vosos para fagar pli facila ei komprenabla
kuesta linguo, inkludanta la uso aktiva? Eske mia mesajo esan facile
komprenabla ei pronuncabla ta vosos?
    Molta grasios, fa isa Aleksandrulo Javiero Kasanovo Domingo.