På mac får man upp knappar med de här texterna:
Huvudinstallationsprogram
Översatt användargränssnitt

Är väl iofs helt korrekt men lite väl tillkrånglat språk. Skulle vara enklare
att förstå om det stod "installerare" eller något liknande, respektive
"Språkpaket".

Sedan är det här med installerare (eller huvudinstallationsprogram också för
den delen) lite missvisande eftersom det man laddar hem är en skivavbild med
ett komplett LibO som ska kopieras till programmappen. Språkpaketet är däremot
en installerare som man ska dubbelklicka på direkt på skivavbilden. Det är lite
förvirrande och även om det inte är något den svenska användargruppen kan göra
något åt så kan det vara bra att känna till.

Letade efter en port-sida för mac på libreoffice.org (som det fanns på OOo) men
hittar ingen, organisationen ser väl annorlunda ut här...
Får jag tid över så kanske jag skriver en enkel manual om hur man installerar
på mac.

Reflekterade också över att det inte finns någon information om tillägget med
den svenska ordlistan någonstans på de svenska sidorna. Den vill väl alla
installera men vet man inte att den finns är den inte heller speciellt lätt att
hitta på den internationella sidan. Kan tänka mig att det blir ännu mer oklart
om man först laddar ner ett språkpaket, det är nog lätt att tro att det finns
med där.

/Björn M