On Tue, Sep 19, 2006, Shachar Shemesh wrote about "Re: Fwd: Re: קריאה להצעות:
ריכוז תחזוקת שרת המקור":
> מצד שני, אם מנהל בא ואומר "תתקין perl", זהו תפקידו של אדמין טוב להגיד
> "לשם מה? אלו אפליקציות יש לך שצריכות perl?". התשובה "כרגע כלום, אבל
> *אולי* יבואו בהמשך" היא תשובה לא מקצועית. באופן עקרוני, מנהל שאומר

ואם התשובה היא: "כי יש לנו מתנדב שרוצה להשתמש בפרל"? אז אתה, ברוב חוצפתך (זו
המילה היחידה שנראית לי מתאימה כאן) תאמר לו "קודם תכתוב את כל הקוד, ואז אראה
אם אני מסכים להתקין פרל"? וכל זה כשפקודה פשוטה מתקינה פרל, וגמרנו?

> "תתקין perl" לוקה בתסמין שנקרא "micro management", ולי כנותן שירות
> בתמורה מינימלית צריכה להיות את הזכות להגיד "נתקלתי כבר בכאלה, ואני לא
> מעוניין לחזור על החוויה".

שחר, אתה קורא "מיקרו מנג'מנט" גם לדרישה להתקין ויקי! כשביקשתי ממך להתקין
את מדיה-ויקי, סירבת כי הוא דרש mysql שלא התחשק לך להתקין (מי אני שיגיד לך
להתקין mysql, כשבמערכת שבנית כבר יש postgresql...). לא עזרו תחנוני שמדיה-ויקי
הוא המערכת המקובלת והמוכרת על כולם. ביקשתי ממך, ובכן, להתקין ויקי אחר - שתחפש
ויקי אחר עבורנו שמתאים לדרישות שלך (בטוח, לא דורש mysql או perl שסירבת להתקין).
גם את זאת לא רצית לעשות. במקום זה הצעת לנו להשתמש ב... CVS. כן, פשוט לא יאמן,
אבל זה המצב בשרת עד היום (או לפחות עד לפני שנה) - מעדכנים את התוכן דרך CVS
וסט מסורבל של סריפטים!

וכל זה רק מסיבה אחת: שאתה רואה בהתקנת תכנה - שלוקחת שתי דקות בדביאן או פדורה -
מעין עלבון אישי לשרת שלך. אף אחד לא ביקש ממך להשקיע שעות בהבנת תכנות מוזרות:
כשביקשנו perl, mysql ו- mediawiki לא ביקשנו ממך חס וחלילה לתכנת ב perl אלא
פשוט לאפשר לנו (ובעיקר לאלון) להשתמש על השרת בשפה שהוא מכיר - ואתה סירבת.

העצוב מכל הוא שכל הייתרונות שביקשת להשיג לגבי "אבטחה" נעלמו, כשאלון נאלץ
להריץ את התכנות שכתב (ב perl) על השרת האישי שלו - וכל המידע הסופר-סודי
(בקיצור, רשימת חברי העמותה) עבר בעצם לשרת אחר והשרת המקורי הפך לקישוט,
שמשמש להרבה פחות ממה שיכול היה.

> ... הרבה טקסט על איך שבמהלך שלוש השנים האחרונות (שבהם לא אני ניהלתי את
> השרת) לא עשו איתו כלום, אבל זה משום מה אשמתי.

שחר, לפי מיטב הבנתי (והוועד כבר התחלף פעמיים מאז שהייתי בו, כך שאני לא לגמרי
מעודכן) השרת היום במצב דומה מאוד למה שהשארת אותו. אני לא יודע מי אשם בכך שלא
חל שיפור מאז, אבל זה בוודאי לא אומר שכשהוועד החדש מחפש מישהו לשפר את המצב,
הוא צריך להסכים למישהו שכותב בחוזה שזכותו להשאיר את המצב.

> כן, נדב, אני כבר יודע שאין לך מושג איך הלכה ההתקנה המקורית של beak. אתה
> לא צריך לחזור על זה. זה שאתה לא יודע (למשל, בגלל שלא עברת את אותה חפיפה

זה לא אמור לעניין אותי, בדיוק כי אני לא בקטע של מיקרו-מנג'מנט!!! לא עניין
אותי איך התקנת, למה וכמה. כן עניין אותי לדעת שמספר מאוד קטן של תכנות שרציתי
שיהיו בשרת, אכן יהיו בו - ודווקא לזה לא היית מוכן...

> שציינתי קודם) איך להכניס בשלוש פקודות את perl אל תוך ה-chroot לא אומר
> שזה היה בלתי אפשרי, או אפילו קשה. אני לא מספיק טיפש כדי לייצר התקנה שלא
> ניתנת לתחזוקה בצורה פשוטה. כמובן שאם אתה לא טורח ללמוד מה עשיתי, אתה

אז מדוע התעקשת, למשל, שלא להתקין פרל? אני לא מצליח לחשוב על סיבה הגיונית אחת.

> כך או כך, נראה לי נוגד כל הגיון סביר ששלוש שנים אחרי הפעם האחרונה שנגעתי
> בשרת הזה זו עדיין אשמתי שהוא לא עושה את מה שהוא אמור לעשות. איך יכול
> להיות, לאור זה שאני התקנתי woody והוא היום sarge, שזו עדיין אשמתי?

כאמור, אין לי מושג מה הולך היום. אני רק מדבר על מה היה כשאני הייתי בוועד,
ואיך בדיוק סעיף כמו זה שתקעת בחוזה הפריע לנו - ולכן אני מנסה להזהיר את הוועד
הנוכחי שלא להסכים לסעיף כזה...

> ברגשי סלידה מהרפש,

אתה התחלת עם הרפש, כשרמזת כל מיני דברים בחוזה שלך. שים לב שלמרות שפחדתי
מההתחלה מכך ששוב תהיה מנהל השרת ושוב יחזרו אותן הבעיות, לא כתבתי על כך ברשימת
הדיוור, עד שאתה התחלת לכתוב חוזים שכופים את הצורה שבה *אתה* רוצה לנהל את שרת
העמותה על כל הוועד הנוכחי - ועל הוועדים הבאים.

--
Nadav Har'El                        |       Tuesday, Sep 19 2006, 27 Elul 5766