On Friday, October 6 2006 12:50, Oron Peled wrote:

> רוב ההתייחסויות בפתיל עוסקות בשאלה האם יש כלים חופשיים להגשת תרגילים
> בקורס מעין זה. למרות ששאלת כלי העזר הנדרשים ללימוד היא חשובה, נראה
> לי ששאלת התכנים היא מרכזית יותר -- מדוע משרד החינוך עוסק בלימוד
> וקידום מוצרים של חברה מסחרית?

הוא לא. כלומר, הוא כן, אבל רק בשוליים (בתמיכה שלו ב-Visual Studio). הוא מלמד
חומר ע"פ סטנדרט בינלאומי.

> צריך לזכור ששפת #C, וסביבת דוט-נט הדרושה עבורה, נשלטת באופן בלעדי
> ע"י חברת מיקרוסופט הקובעת את הגרסאות, התכונות וההתנהגות. קיום
> כלים תואמים במידה זו או אחרת (כמו מונו) אינו משנה עובדה בסיסית זו.

משרד החינוך, בכל רגע נתון, מלמד רק גרסה אחת, ולפחות כרגע, זו גרסה שמכוסה ע"י
סטנדרטים של ecma. לכן, דווקא השאלה מי שולט בגרסאות העתידיות היא פחות
רלוונטית.

[ההשואה עם Java לא רלוונטית, בייחוד בגלל שמלמדים גם אותה]

> יש לזכור ששליטה בשפת המחשב הראשונה אותה לומדים הילדים, משמעותה
> שליטה בדור שלם של מפתחי תוכנה עתידיים -- החלום הרטוב של כל חברה...

הרשה לי לא להסכים אתך. עד שתלמידי התיכון יגיעו להיות מפתחי תוכנה, ישתנו השפות
הרלוונטיות; #C של היום שונה בדרכים חשובות מזו של לפני שנתיים, והגרסה הבאה
ששלה תהיה שונה עוד יותר. חוץ מזה, במידה רבה, כל השפות השייכות לאותה פרדיגמה
הן "אותו דבר"; מעברים בין #C, דלפי ו-Java, למשל, כרוכים בעיקר בלימוד הספריות
ופחות בלימוד השפה. גם מעסיקים מבינים את זה; מתכנתי Java נשכרים למשרות #C
ולהיפך. כהערת אגב, ברמה שמשרד החינוך מלמד, לא מגיעים כמעט לספריות.

רוב המתכנתים בני 30 ומעלה שנמצאים כאן, למדו כשפה ראשונה את Basic (לא VB), פסקל
או פורטרן. מיעוט בטל מתוכם עדיין עובד איתן. השפה הראשונה שמלמדים חשובה לפיתוח
של דרכי חשיבה -- כלומר, הפרדיגמה הראשונה היא חשובה מאד; אבל לחשוב שמי שלמד
בתיכון #C כבר "נשלט" ע"י מיקרוסופט לנצח -- נו, באמת.

לענות