On Saturday, 7 בOctober 2006 17:28, Shai Berger wrote:
> [...]

בתוכנה, השליטה בגרסאות העתידיות היא הדבר החשוב ביותר. רק כדוגמה אתה
מוזמן לחשוב על מחיר השוק של תוכנה (קניינית) שהיצרן שלה הודיע שאינו
מתכוון להוציא יותר גרסאות שלה  (אפסילון?)

> מה שאני טוען הוא שמעבר לגרסה הבאה של #C יהיה, מבחינת משרד החינוך, קשה יותר
> מאשר מעבר מהגרסה הנוכחית של #C ל-Java

מהזווית הטכנולוגית יתכן שאתה צודק, אבל החברה בעלת האינטרס המדובר תדאג
שהמצב יהיה בדיוק הפוך:
  * הכלים שלהם יספקו "שיפורים" לגרסה הרשמית ויהיה קשה "לוותר" עליהם.
  * איך אפשר "לקפוא על השמרים" כאשר התעשייה מתקדמת קדימה. רק בגלל
    כמה נודניקים שרוצים סטנדרטים לא נשתמש בגרסה 3, 4, והלאה?
  * הכלים שלהם מסופקים "בחינם" במסגרת ההסכם עם משרד החינוך. אבל הגרסה
    הנוכחית של הכלים מתאימה רק לספריות דוט-נט 2, 3, 4, וכו'. כבר
    לא ניתן לקמפל תוכניות #C גרסה 1.0.

הערה: שים לב שאני לא אומר את הדברים האלו כדי להצדיק את Java, נהפוך
      הוא, גם בתגובתי הראשונה הצעתי אפשרויות יותר חופשיות.

הערה קטנה לגבי סטנדרטים. צריך לזכור שיש הרבה סטנדרטים "על הנייר" שאינם
מזיזים כהוא זה למה שקורה בפועל. לכן למרות שקיום חותמת רשמית היא חשובה
מאוד, נשאלת השאלה עד כמה הסטנדרט משפיע באמת ומאפשר לך לקבל את אותן
טכנולוגיות מיצרנים שונים.

לגבי חברת מיקרוסופט ידועה ומוכרת האסטרטגיה העסקית שלהם לגבי טכנולוגיות
מתחרות: Embrace-Extend-Extinguish. ראשית מאמצים את הטכנולוגיה הרלוונטית,
אחר-כך "משפרים" אותה באופן לא תואם, לבסוף בעזרת מאסת שוק גדולה מספיק
הטכנולוגיה המקורית הופכת ללא רלוונטית. דוגמא לא מאוד ישנה -- Kerberos...

מכיוון שהם ניסו את השיטה הזו על Java בעזרת ++Visual-J ונכשלו, הם
מנסים אותה באופן מעט שונה -- לספק "סטנדרט" שלהם, אבל לדאוג כמובן
שהוא תמיד יהיה מעט נכה יחסית למוצר הנוכחי שהם מוכרים.

--
Oron Peled                             Voice/Fax: +972-4-8228492
[EMAIL PROTECTED]                  http://www.actcom.co.il/~oron

Microsoft want you to "Get the Facts". I suggest you better read the
US court "FINDINGS OF FACT" first: http://usvms.gpo.gov/ms-findings2.html