היי,

יכול להיות שצריך לשנות את הגישה?

אני יודע שהרעיון שלי קצת מעורפל אבל אולי במקום לצאת בקול קורא לקהילה ולצפות
שבודד או בודדים מתוכה ירימו את כל הכפפה וישקיעו מאמץ יחסית גדול (וכן, אני
מסכים לגמרי עם דורון, אפילו שעות עבודה ספורות הם לא משהו שאתה יכול לבקש כל
כך בקלות מאנשים כשלרובם יש בכל מקרה רשימת TODO ארוכה מדי) אפשר למצוא דרך
לרתום את הקהילה למאמצים קטנים יותר שיצטרפו לתוצר הגדול. בדיוק כמו שעובדים
פרוייקטי פיתוח בקוד פתוח (בקני מידה שונים אבל העקרון דומה), וויקיפדיה,
פורומים וכו'.

כדוגמה אחת ממש לא מחייבת לגישה הזו:
לפתוח באחת ממערכות הפורומים תת-פורום למטרה הזו ולהביא לשם מצד אחד את מפתחי
האתר של האוניברסיטה ומצד שני את אנשי הקוד הפתוח שמעוניינים להשקיע קצת מאמץ.
מן הסתם יהיה צורך בהתנעה מלאכותית אבל לאחר זו העסק יכול (אני מקווה) לתפקד
מעצמו. יבואו מפתחי האתר וישאלו שאלות ואנשי הקוד הפתוח יענו או שאנשי הקוד
הפתוח עצמם ידווחו למפתחי האתר על בעיות שהם מוצאים בו ואיך ניתן לפותרן. אם
מדברים על שאלות נקודתיות אפילו לא צריך להשתמש בכח בשביל למשוך את אנשי הקוד
הפתוח לענות תשובות - הם הרי עושים את זה בכל מקרה - רק תציב שאלה ותקבל תשובה.

היתרונות שאני רואה לדוגמה הזו:
1. לא צריך להתאמץ לגייס אנשים למטרות גדולות. כל מגיב בפורום תורם חמש דקות
בזמנו הפנוי ובלי התחייבות ומוסיף נדבך ובסוף יצא מזה משהו. זה הרי דומה לתמיכה
שניתנת בפורומים בכל מקרה, רק ממוקד למטרה ספציפית יותר.
2. מפתחי אתר האוניברסיטה "מקבלים חכות" ולא דגים. הם הרי אלה שצריכים להמשיך
לפתח ולתחזק את האתר בעתיד אז הם אמורים להיות מסוגלים להתמודד בעצמם עם נושא
התאימות ולא לשמוח שאי פעם בשנת 2008 מישהו הקדיש כמה שעות ופתר זמנית את
הבעיה.
3. אין לך תלות באדם בודד שהיום פה ומחר שם.
4. מפתחי האתר יקבלו פורום תמיכה והפורום יקבל חברים חדשים.