2010/1/14 Yaron Shahrabani <sh.ya...@gmail.com>

> הרשה לי לפתח את דבריך - גם מעבדות HP הן קפיטליסטיות אבל בגלל שיש רישיון שלא
> מאפשר להן לעשות עם הקוד מה בראש שלהן הן שולחות את השינויים בחזרה למקור,
> הרישיון הופך את המערכת לקומוניסטית אבל בוא נגיד שאם הם לא היו חשופים לתביעות
> משפטיות קשה לי להאמין שכל תיקוני הליבה וכו' היו מגיעים בחזרה לקוד המקור, אני
> לא רואה כאן אזרחות טובה וטהורה, אתה כן?

נראה לי שהדיון סטה מהנושא המקורי. אבל גם הנושא הזה מעניין.
אני לא מבין את הקשר בין תוכנה חופשית לקומוניזם? אתם נופלים שולל לבור של
מיקרוסופט וכד'.
הקומוניזם זה התוכנה הקניינית, לא החופשית, הרי קומוניזם מעודד מונופולים
ומעודד התנהגות אחידה כמו שמיקרוסופט עושה.

כאשר חברה מפתחת משהו בקוד ומשחררת את השינוי לקהילה היא עושה זאת לא בגלל שאין
לה ברירה אלא בגלל שהיא מבינה את היתרון שיש בזה לה עצמה.
חברות הבינו היום שמכירת רשיונות שימוש אינה דרך לרווח כספי.
שחרור הקוד לקהילה מאפשר לקהילה לבדוק את הקוד ולתקן אותו וכך חוסך לא מעט כסף
לחברה.
הקהילה גם מתחזקת את הקוד מה שמשחרר את החברה לעסוק בפיתוחים עתידיים.
בקיצור רווח נקי לכל חברה.
היכן כאן הסוציאליזם או הקומוניזם? יש רק מוטיב קפיטליסטי טהור.
תוכנה חופשית היא התגלמות הקפיטליזם והינה מנוגדת לחלוטין לסוציאליזם וקומוניזם
ואיני מוצא כל קשר בין הדברים.
סוציאליזם מדבר על חלוקת הרווח. אבל חברה שהרוויחה כסף בזכות תוכנה חופשית, האם
היא מחלקת את הרווח? לא היא לא (רק לבעלי המניות שלה) האם הרשיון דורש ממנה
לחלק את הרווח? כמובן שלא. אז מה הקשר לסוציאליזם?

--
אורי עידן