On Mon, Aug 09, 2010, Ram-on Agmon wrote about "?ענקת ?ש??? ???ר? ?ע??ת?":
> שלום.
>
> אנחנו מעוניניים לדעת את דעתו של הציבור לגבי שכירת שרת שישמש את כל ידידי/חברי
> העמותה שירצו בכך.

בגדול, אני חושב שזה רעיון טוב מאוד. אגב, תמיד חשבתי שאפשר להשתמש בשרת העמותה
(שבין כה קיים, ובשימוש דליל מאוד) לצורך כך, אך סיבות אבטחה שונות ומשונות
מנעו זאת בדרך כלל. שימוש ב cloud הוא אכן רעיון מעניין.

> השרת הנדון הוא השרת החלש ביותר בענן של amzon ה-
> ec2<http://aws.amazon.com/ec2/>
> One-time Fee
>  Standard Reserved Instances 1 yr Term 3 yr Term Linux/UNIX Usage Windows
> Usage  Small (Default) $227.50 $350 $0.03 per hour $0.05 per hour
>
> העלות השנתית, כולל אמצעי איחסון בגודל של 150 ג'יגה, לשרידות גבוהה, עומד על
> סדר גודל של 160 ש"ח לחודש. - 550$ לשנה לערך.

ממה שאני רואה, ייתכן החישוב הזה לא כולל הכול.

על כוח החישוב בלבד, מדובר על תשלום חד-פעמי של $227, ועוד 3 סנט לכל שעה של
שימוש, כלומר $262 לשנה, ובסך הכל $489 לשנה.
לזה צריך להוסיף את מחיר הדיסק, שעבור 150 גיגה הוא 180$ לשנה (עבור שרידות
"נמוכה" 99.99%), לא כולל תשלום נוסף על פעולות IO, שקשה לי להעריך כמה הוא
יעלה. אם אני מסתכל על השימוש בתחנת העבודה שלי בשבועיים האחרונים, שעשתה (לפי
iostat) 1e8 כתיבות/קריאות בלוקים בתקופה זו, הייתי משלם בערך $241 בשנה רק על
זה, שזה לא מעט!).
ויש להוסיף גם את מחיר התקשורת, שהוא בערך 10 סנט ל GB יוצא או נכנס מהשרת -
וכמות התקשורת כמובן תהיה תלויה במה אנשים יעשו אתו. אין לי הערכה מה עשוי
להיות המחיר של זה. סתם להערכה, כל DVD יוצא (למשל ISO של לינוקס) יעלה לנו 40
סנט.

בסך הכל אנו עלולים להגיע, לדעתי, ל $900 בשנה, וצריך להיות מוכנים גם למחיר
כזה (אני לא מנסה להגיד אם הוא הגיוני או לא - רק שעלולים להגיע אליו).

> מבחינה טכנית, חשבתי על חשבון ftp שיוקצה לכל משתמש עם סדר גודל של 2 ג'יגה
> קבצים (נראה איך זה יסתדר), וגישה לבסיס נתונים (mysql). כמו כן, ניתן יהיה
> לארח דומיינים ואולי אף נאפשר חשבונות דואר.

אפשר יהיה אפילו להציע שטח אכסון גדול יותר למי שמוכן להוסיף כסף.

ושאלה ביורוקטרטית: בדקתם איך תוכלו לשלם כסף לאמזון בלי חשבונית?

בהצלחה,
נדב.

--
Nadav Har'El                        |         Tuesday, Aug 10 2010, 30 Av 5770