2010/11/3 Oron Peled <[email protected]>

On Tuesday, 2 בNovember 2010 16:20:28 Lior Kaplan wrote:
> ובאותו נושא, אני צריך גם סמל להרחבה שנותנת סרגל ניקוד באופן אופיס.
>
> אפשרי לקחת ע' עם ניקוד כלשהו מתחתיה בדומה להצעה הקודמת.

רעיון טוב להשתמש ב־ע לשפה *ע*יברית וב־ע מנוקד להרחבת הניקוד.‏
>
> 2010/11/2 Lior Kaplan <[email protected]>
> > אני חושב לעשות משהו דומה לעברית, ומתלבט אם לשים את דגל ישראל או סמל אחר
> > שייצג את השפה העברית.

למרות רצוננו לראות את עצמנו במרכז העולם, המציאות היא שדגלים יוצרים המון
בעיות שלא קשורות דווקא לישראל. לכן, עדיף להמנע מלהטמיע אותם במערכות תכנה.‏
כמה דוגמאות מהעולם:‏

* xkbconfig:
      http://community.livejournal.com/xkbconfig/982.html
* Feora, had a basic "no-flags" policy (re-considered):
     http://lwn.net/Articles/333623/
     [link to Fedora policy + big thread of comments)
* Unicode (no link):
      Wanted to have character range for flags icons. Caused problems,
      replaced with generic "country-letters" icons.

זה צריך להיות מדווח בבאג, עלינו חלה המדיניות הקיימת ובעיקר בגלל שהשילוב של
דגל/שפה לישראל/עברית לא מעורר מחלוקת, אם זה עלול לגרום למחלוקת בעתיד זה
עניין של מדיניות גורפת שיש לתקוף אותה במקור ולא ברמה האזורית.

מניסיוני בתחום אומר ששנים השתמשתי במחוון שפה באותיות הקיצור המקובלות
באובונטו/גנום שהן Isr ו־USA, לאחרונה לקחתי יזמה ועיצבתי מגן דוד בעל רקע לבן
בהיר (כמו הילה) וכנ״ל לדגל ארה״ב, בפועל אני מוכרח לציין שהשימוש בדגלים הוא
נוח ומהיר יותר, לעין לוקח אלפית שנייה פחות לזהות צבע מאשר לקרוא אות ולכן
מבחינת השימושיות הדגלים מנצחים בעיני, המחלוקות הפוליטיות כבודן במקומו מונח
כאמור אך השיפור בשימושיות הוא ניכר בהחלט ומשפיע לטובה על תהליך הכתיבה (נוסיף
לכך את הנורית של ה־Scroll Lock שגם מסייעת בכך מאוד).


לילה טוב,‏

--
Oron Peled                                 Voice: +972-4-8228492
[email protected]
http://users.actcom.co.il/~oron<http://users.actcom.co.il/%7Eoron>
Where will Microsoft try to drag you today?
Do you really want to go there?
_______________________________________________
Discussions mailing list
[email protected]
http://hamakor.org.il/cgi-bin/mailman/listinfo/discussions
_______________________________________________
Discussions mailing list
[email protected]
http://hamakor.org.il/cgi-bin/mailman/listinfo/discussions

לענות