שלום.
די נחרדתי לקרוא את שיר ההלל שכותב העיתונאי סבר פלוצקר למיקרוסופט בגליון ממון
האחרון. בין השאר, נכתב שם כי "[מייקרוסופט] מי שנתנה לנו את "חלונות" ואת
"אופיס", שתי תוכנות שבלעדיהן המחשב האישי שלנו חסר שימוש" וגם "אלמלא
הדומיננטיות שלה, כך אני סבור, היה יקום המחשבים מפוצל ומבוזר בין מערכות הפכלה
שונות ותוכנות כתיבה ועריכה שונות שונות, אטומות וסגורות זו לזו. לא היה נוצר
תקן מחייב או שהממשלות היו נדרשות להתערב וליצור אותו. הפוליטיזציה הייתה
משתלטת על הרשת". ועד כהנה וכהנה מילות שבח.
ניסיתי לחפש את כתובת הדוא"ל של העיתונאי, על מנת לשלוח לו מכתב תגובה, אך לא
הצלחתי למצוא אותה, ואשמח לעזרה בנושא זה. כמו כן, אשמח אם "מאחוריי" יעמוד גוף
מאורגן כתגובה, כמו המקור, ולכן אני מבקש לשלוח את המכתב בשמו, לאחר אישורו של
הוועד.
לענ"ד, ההפצה של תוכנה חופשית ותקנים פתוחים צריכה להתחיל ממודעות - וככל
הנראה, זהו מקרה די ברור של פשוט חוסר ידיעה וחוסר הבנה. יש לציין, שזה די
מפתיע לשמוע מצד כלכלן שמונופול זה טוב.

בברכה,
אסף ספיר.