נקדן אוטומטי זו משימה אקדמית רצינית, שחוקרים אותה באקדמיה ובתעשיה, למשל
בטכניון ובסטרט-אפ שעוזי אורנן מעורב בו. יש צורך בפענוח הקשר המילה כדי לדעת
איך לנקד אותה. אין שום התחלה חופשית בתחום הזה. אבל משימת ביניים ראויה וישיגה
היא נקדן שיציע אפשרויות. כלומר, כלי שבשילוב עזרה אנושית ינקד. כאשר אין
אפשרויות רבות, או שניקוד כל המשמעויות השונות יוצר זהה, ינקד את האפשרות
היחידה, וכאשר יש ריבוי אפשרויות - יציג למפעיל אפשרויות לבחירה. אפשר אפילו
לסדר את האפשרויות לפי בחירות קודמות. (למשל, אם צריך לנקד "שמש", וקודם בקטע
נוקדה המילה shemesh, יעדיף את shemesh  על פני shamash).

כלי כזה יכול לעזור למשל לפרויקט בן-יהודה, אבל גם למו"לים של ספרי ילדים. מצב
הניקוד כיום מחפיר בספרי ילדים - הוא חלקי או שגוי, או פשוט יצירתי. לדוגמא,
החטף פתח נעלם מן הרפרטואר, שלא לדבר על החטף סגול ועל הניקוד השונה לוו החיבור
בהתאם למילים שהיא מחברת.

אורנה