AM-yleisradioasemat.

Lähettäjä: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
Puolesta Risto Vähäkainu
Lähetetty: 14. toukokuuta 2013 8:08
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] Radiogram

Simo yrittää ilmeisesti olla vitsikäs, mutta kyllä tässä kokeilussa on tosi
kysymyksessä. Tarkoitus VOA:lla ja vastaavilla on erityisesti tavoittaa
kuuntelijoita niissä maissa, joissa internet-sensuuri estää vastaavan
tavaran toimittamisen perille netin kautta. Menetelmän ovat kaiketi
kehittäneet radioamatöörit; alkuperäistä tarkoitusperää en tiedä, mutta
erilaista dataa tässä siis siirretään, vaikkapa webbisivuja sellaisenaan.

VOA:n Kim Elliott esitteli hommaa SWL Festissä viime maaliskuussa.
Tuosta on pieni maininta kirjoittamassani matkajutussa, joka on vielä
odottamassa pääsyä lehteen.

RV

Lainaus "simo.soini...@pp.inet.fi" <simo.soini...@pp.inet.fi>:

> Edistyksellinen VOA voisi aloittaa uutisten lähettämisen Morsen
> keksimällä konventionaalisella sähkötyksellä, sen jälkeen he voisivat
> seuraavana vaiheena "keksiä" AM -lyhytaaltolähetykset maailmaa
> ällistyttävänä radikaalina kokeiluna. Odotelkaamme malttamattomina.
>
> SSS

SSTV-kuvallaan.

--
Risto Vähäkainu