----Alkuperäinen viesti----
Lähettäjä: sehj...@gmail.com
Päivämäärä: 14.5.2013 10:43
Vastaanottaja: "Suomalaisten DX-lista"<dx@hard-core-dx.com>
Aihe: Re: [DX] Radiogram

Kaikki kunnia digitaalimaailmalle, mutta miksiköhän luonto ja ihmisen
aistit ovat kaikki ei-digitaalisia. Vanhanaikaisiako?

Onneksi maailma on värillinen eikä joko-tai (mustavalkoinen, nolla tai
ykkönen). Puiden ja pensaiden oksistot, lehtiruodot, salaman kuvio jne jne
on kuvattavissa fraktaaleina. Fraktaalit eivät ole digitaalisia eli
kokonaislukupohjaisia ja välittyvän informaation pakkaamisessa ylivertainen
digitaalisuuteen verrattuna. Enpä olisi yllättynyt. jos koko elämälle
tärkeä DNA- ja geenikoodauskin pohjaisi fraktaaleihin. Merkittävä osa
luonnonilmiöistä onkin lisäksi kaaottisia: mm. meren aallot, ilmakehän
liike jopa DX-keleihin vaikuttava aurinko-maa vuorovaikutus.

Eläköön siis se Suuri Ero, analoginen ja digitaalinen maailma rinnakkain!

toivoo SEH (teknisen digimaailman kanssa tekemisissä 1960-luvun alusta
lähtien)

14. toukokuuta 2013 9.13 Ilkka Martikainen