Díky všem za názory, vychází mi z nich následující:

database (ve významu soubor location) - ?
location - lokace
projection - kartografické zobrazení, zobrazení
coordinate system - souřadnicový systém
subregion - subregion
boundaries - hranice
map display - mapové okno
workspace - pracovní plocha
session - sezení

Kdybyste s něčím zásadně nesouhlasili, dejte vědět a nechám stávající stav... asi stejně jako u té database (tam se mi taky nezdá víceznačnost "databáze"; "databanka" i "adresář s daty" jsou OK - ale taky záleží, co z toho se opravdu běžně používá).

S.

Dne 25.2.2015 v 01:38 Vaclav Petras napsal(a):
<mailto:jhelebr...@seznam.cz>>:
 > já v tom sice nepracuju, ale s ohledem na konzistenci překladu s
QGISem se přikláním k variantě:

Konzistence s QGISem je rozhodne plus. Pak je tady také QGIS GRASS plugin.

 > projection - projekce
 > coordinate system - souřadnicový systém

Není map projection v češtině vlastně mapové zobrazení? Mám takový
pocit, že projekce v češtině je zobrazení, které lze vyjádřit
geometricky. Ale možná je zbytečné to takhle rozlišovat.

 > k location se nevyjadřuju - podle ostatních zpráv jde zjevně o něco
úplně jiného, než jsem myslel :-)

Jedna location používá jeden souřadnicový systém/projekci/zobrazení*,
t.j. všechna data ve všech mapsetech jsou ve stejném zobrazení a
nedochází k on-the-fly reprojection. Vzhledem k tomuhle je to obvykle
omezené na jednu lokalitu/region/oblast (proto location).

Jedna location obsahuje více mapsetů. Mapset slouží pro třídění
map/vrstev a kontrolu přístupu, proto je to vlastně něco jako namespace
(jmenný prostor).

 > database (ve významu soubor location) - databáze

Já souhlasím, ale Martin asi ne. Ve startup window (co se otevře na
začátku GRASSu) je teď "GRASS GIS database directory", což se mi zdá
jako dobrý kompromis (jsem autorem toho nápisu). Překlad by asi mohl být
"Adresář databáze GRASS GISu".

Překladu zdar!
Václav