Selamlar,
Bir süredir geliştirici adaylığı sürecini kolaylaştırmak ve adayları edilgen
durumdan daha etken duruma getirebilmek için çalıştığımızı bloglarda da
aktarmıştım. Bunlar ile ilgili aşağıda bulunan belgeler bulunmakta. Daha
kolay okunabilmesi için html formatında da oluşturdum fakat onlarda biraz
link problemleri var :) İsteyen svn üzerinden de bakabilir.
Kısaca süreci anlatmak gerekirse:
Herhangi bir şekilde katkı vermek isteyen kişi bugzilla'dan bir iş seçer
veya kendi yapmak istediği işi eğer yok ise raporlar ve direkt çalışmaya
başlar. İşi tamamladığında ek olarak yaptığı işi ekler[2]. Daha sonra düzenli
olarak bunları kontrol eden mentor'lar kendilerine uygun alan ile ilgili işi
seçer ve şimdi olduğu gibi teknik listede tartışarak sorunları giderildikten
sonra işi sahiplenip üzerine alır ve depoya aktartır.
Geliştirici olmak isteyen kişi bu şekilde bugzilla üzerinde işler
gerçekleştirdikten sonra kendinden emin olduğunda veya mentorlarından biri
bunun ile ilgili bir yorumda bulunduğunda geliştirici başvurusunda
bulunabilir [1].
[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/how-to-be-contributor.html
[2] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/mentoring_process.html
[3] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/new-contributor-guide.html
[4] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/newcontributor_mentors.html
[5] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/developer_roles.html
[6]
http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/doc/en/developer.pardus.org.tr/source/guides/newcontributor/
Bu şekilde bir değişikliğe ne dersiniz?
Kolay gelsin,
--
Semen Cirit
TUBITAK/BILGEM - Pardus GNU/Linux
http://developer.pardus.org.tr/
_______________________________________________
Gelistirici mailing list
[email protected]
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/gelistirici