On Mon, 22 Aug 2011 16:33:19 +0300, Semen Cirit <[email protected]> wrote:
Selamlar,

Bir süredir geliştirici adaylığı sürecini kolaylaştırmak ve adayları edilgen durumdan daha etken duruma getirebilmek için çalıştığımızı bloglarda da aktarmıştım. Bunlar ile ilgili aşağıda bulunan belgeler bulunmakta. Daha kolay okunabilmesi için html formatında da oluşturdum fakat onlarda biraz link problemleri var :) İsteyen svn üzerinden de bakabilir.

Kısaca süreci anlatmak gerekirse:

Herhangi bir şekilde katkı vermek isteyen kişi bugzilla'dan bir iş seçer veya kendi yapmak istediği işi eğer yok ise raporlar ve direkt çalışmaya başlar. İşi tamamladığında ek olarak yaptığı işi ekler[2]. Daha sonra düzenli olarak bunları kontrol eden mentor'lar kendilerine uygun alan ile ilgili işi seçer ve şimdi olduğu gibi teknik listede tartışarak sorunları giderildikten sonra işi
sahiplenip üzerine alır ve depoya aktartır.

Geliştirici olmak isteyen kişi bu şekilde bugzilla üzerinde işler gerçekleştirdikten sonra kendinden emin olduğunda veya mentorlarından biri bunun ile ilgili bir yorumda bulunduğunda geliştirici
başvurusunda bulunabilir [1].

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/how-to-be-contributor.html
[2] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/mentoring_process.html
[3] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/new-contributor-guide.html
[4] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/newcontributor_mentors.html
[5] http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/developer_roles.html
[6] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/doc/en/developer.pardus.org.tr/source/guides/newcontributor/


Bu şekilde bir değişikliğe ne dersiniz?

Geliştirici adaylığı ile ilgili ortak bir karar alınamadığı için tekrar bu
konuyu gündeme getirelim :)

Önerim şu:

 - Beklenen geliştirici (Expected developer) diye bir kavram düşündüm. Resmi
olarak Pardus geliştiricisi (gönüllü veya değil) olsa da olmasa da katkı
verebilsin. (Taslak belgeleri şu adreslere koydum[1][2])

- Beklenen geliştirici olmaktan (Expected developer) kendi svn hesabı olan resmi
geliştiriciliğe geçmek isteyenler bir başvuru yapsın [3]'te ki gibi...

- Quiz yerine yapılan işler gözden geçirilsin, bunu IRC'de karşılıklı yapalım,
geliştiricilerle birebir katkılar değerlendirilebilsin.

Böylece süreci, "katkı ver, geliştirici olmak iste, aramıza katıl" şeklinde
değiştirelim.

Düşünceleriniz?

[1]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/developer_roles.html#expected-developer
[2]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/mentoring_process.html
[3]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/how-to-be-contributor.html


--
Semen Cirit

TUBITAK/BILGEM - Pardus GNU/Linux
http://developer.pardus.org.tr/
_______________________________________________
Gelistirici mailing list
[email protected]
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/gelistirici

Cevap