On Wed, 26 Oct 2011 16:15:33 +0300
Fatih Arslan <fars...@pardus.org.tr> wrote:

>  Irc'de karşılıklı yapalım derken, quiz tadında bir şey mi olsun diyorsun
>  yine ? Eğer öyleyse bence gerek yok. Quiz hiç olmasın. Cidden onun faydasını
>  ben görmedim şu ana kadar.

Quiz'in faydasının olup olmadığını aslında o süreçten geçip de
geliştirici olan Aydan, Merve ve Alper'e sormak daha yararlı olur
bence :) Ya da hali hazırda geliştirici adaylığına başvurup quiz
aşamasından geçen arkadaşlar da fikirlerini yazarlarsa iyi olur.

Kişisel fikrim, quizde yer alan soruları bir şekilde geliştirici
adaylarının kendilerine sormalarını sağlamalıyız; ama bunun doğru yolu
quiz mi, bilmiyorum. Mehmet'in "bunu bir çeşit SSS yapalım" önerisi
mantıklı geliyor, ama Gökhan'ın "Geliştirici adaylarının bunları
okuduğundan/atlamadığından nasıl emin olucaz?" sorusu da kafamı
kurcalamıyor değil.

>  Şimdiki mentor süreçinden farklı olarak Quiz yerine "Referans" olsa yeter.
>  Geliştirici olmak isteyen yine katkı vermeye başlar, bir süre sonra
>  yaptıklarını birine gösterir. Bunu da IRC üzerinden bizlere sorarak, ya da
>  teknik-listeye mail atarak. Bir süre sonra zaten Geliştiriciler kimin ne
>  yaptığını, kimin ne yapmadığını görür oluyor. "Referans" dediğimiz kavram da
>  kendiliğinden geliyor.

Meritokratik[1] bir geliştirme modelini savunuyorsak, evet, daha
ilgili, daha çalışkan, daha çok araştıran kişilerin geliştirici
olmasına benden de +1. Bir şeyler yapmaya çabalayan kişiler göze
çarpıyor zaten, bu noktada "Referans" sisteminin çalışacağını
düşünüyorum ben de.

[1] http://tr.wikipedia.org/wiki/Meritokrasi
http://en.wikipedia.org/wiki/Meritocracy

--