On Wed, 26 Oct 2011 14:59:11 +0300, Semen Cirit <[email protected]>
wrote:
Geliştirici adaylığı ile ilgili ortak bir karar alınamadığı için tekrar bu
konuyu gündeme getirelim :)
Önerim şu:
- Beklenen geliştirici (Expected developer) diye bir kavram düşündüm.
Resmi
olarak Pardus geliştiricisi (gönüllü veya değil) olsa da olmasa da katkı
verebilsin. (Taslak belgeleri şu adreslere koydum[1][2])
- Beklenen geliştirici olmaktan (Expected developer) kendi svn hesabı
olan resmi
geliştiriciliğe geçmek isteyenler bir başvuru yapsın [3]'te ki gibi...
- Quiz yerine yapılan işler gözden geçirilsin, bunu IRC'de karşılıklı
yapalım,
geliştiricilerle birebir katkılar değerlendirilebilsin.
Irc'de karşılıklı yapalım derken, quiz tadında bir şey mi olsun diyorsun
yine ? Eğer öyleyse bence gerek yok. Quiz hiç olmasın. Cidden onun faydasını
ben görmedim şu ana kadar.
Şimdiki mentor süreçinden farklı olarak Quiz yerine "Referans" olsa yeter.
Geliştirici olmak isteyen yine katkı vermeye başlar, bir süre sonra
yaptıklarını birine gösterir. Bunu da IRC üzerinden bizlere sorarak, ya da
teknik-listeye mail atarak. Bir süre sonra zaten Geliştiriciler kimin ne
yaptığını, kimin ne yapmadığını görür oluyor. "Referans" dediğimiz kavram da
kendiliğinden geliyor.
Tıpkı eski günlerdeki gibi.
Böylece süreci, "katkı ver, geliştirici olmak iste, aramıza katıl"
şeklinde
değiştirelim.
Aynen
Düşünceleriniz?
[1]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/developer_roles.html#expected-developer
[2]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/mentoring_process.html
[3]http://cekirdek.pardus.org.tr/~semen/misc/build/html/guides/newcontributor/how-to-be-contributor.html
_______________________________________________
Gelistirici mailing list
[email protected]
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/gelistirici