Hej Ravn og alle andre,

Jeg synes også, at man skal tænke lidt over, hvorfor der er større
interesse for fx pagaj- eller pumpe-debatten end der er for
uddannelsesdebatten. Jeg tror, at emnet "Uddannelser i Havkajakroernes
regi" har begrænset interesse uden for foreningens højere lag fordi

(1) mange hajkajakroere dækker deres uddannelsesbehov gennem deres klubber

(2) adskillige, både klubfolk og klubløse, føler en rimelig overenstemmelse
mellem deres roning og deres uddannelsesniveau, og en evt dygtiggørelse
foregår især ved erfaringsopsamling gennem roning, herunder med andre
(endnu) mere erfarne roere.

Når havkajakfolket i den sparsomme fri tid endelig tager på kurser, så
bliver der shoppet lidt rundt: en lørdag eftermiddag hos en privat udbyder,
en sommerferieuge på en højskole, et forårstræf med workshop ... alt i alt
ser mulighederne for at udvikle sig ret gode ud. Og det gælder også, hvis
man er ny i havkajak. Så hvis Havkajakroerne selv begyndte at udbyde
egentlige uddannelser i havkajak, ville det for den enkelte roer næppe
betyde meget andet end endnu et sted at shoppe.

Så mon ikke diagnosen er, at emnet "uddannelse" såmænd er relevant nok for
den enkelte, mens emnet "skal Havkajakroerne selv udbyde kurser" nok ikke
føles særligt vedkommende? Eller "what's in it for me" er lav, som
marketingfolkene ville sige.

Man kunne måske endda tænke lidt mere over det og overveje, om det er
afsnittet om midlerne i vedtægternes formålsparagraffer, der skal tages op
til debat?

-JanC

PS: I øvrigt er jeg ret enig med Ravn i hans øvrige betragtninger.

---
On Saturday, April 05, 2003 8:35 PM, Ravn Hamberg [SMTP:[EMAIL PROTECTED]
wrote:
> Hej med jer.
>
> Jeg synes at det er tankevæggende at diskussionen om uddannelse kun kan
> fremmane et par sporadiske reaktioner, mens et emne om pumper eller
> pagajer(der før er diskuteret til besvistløshed) kan lave en veritabel
> mailstorm i min mailbox.
>
> Jeg vil lige komme med et par kommentare:
>
> Havkajaksamrådet gør et arbejde for at lave nogle standarter, hvilket er
> en god ide. Hvis vi ikke deltager i det, er vi efter min mening helt ude
> i skoven. Det virker som om der er meget bred opbakning fra mange
> [...]

Jan Chr Clausen, [EMAIL PROTECTED], Katalyse
Østre Pennehavevej 13, DK 2960 Rungsted Kyst
(+45) 4586 1848  -  http://www.katalyse.dk

---

Besvar via email