Title:
Wa'alaikumussalam,

Apa yg diberitahu oleh saudari memang betul. Saya masih ingat lagi masa saya berada disekolah menengah di awal 80an, pada masa itu sedang 'famous' cassette ucapan seorang paderi mengenai muzik yg digunakan oleh kumpulan 'anti-christ' utk 'memesong' org ramai.
Diceritakan mengenai 2 lagu yg terkenal ini i.e. Hotel California & Stairway to Heaven.
Saya tidak tahu kalau2 masih terdapat lagu2 yg dimuatkan dengan message seperti itu lagi.....eg. dari Metallica, Iron Maiden atau Def Leppard. Saya yakin tidak ada...sebab kalau ada mestilah ia dihebohkan!! Saya rasa ada organisation di US yg monitor perkara ini.
Walau bagaimanapun, terdapat sesetengah kumpulan seperti Megadeath atau Slayer yg mempunyai lirik2 yg lebih kearah pemujaan syaitan ataupun pembunuhan. Kita lihat sahaja imej2 artis ini....pakaiannya & cara nyanyiannya...kadang2 menakutkan!!
Ingat tak kes pembunuhan pelajar di Columbine Highschool, Boulder Co. Bukankah, lagu2 artis2 black metal termasuklah Marilyn Mansion dianggap sebagai penyebab budak2 tu melakukan pembunuhan?
Walau bagaimanapun sesetengah pulak tu...kumpulan rock ini hanya mempunyai imej seperti ganas seperti Montley Crue, Twisted Sister & Kiss....tapi lagu mereka lebih kepada rentak rock 'n' roll!!!
Walaupun begitu......ia masih jugak mempengaruhi remaja kita especially melayu kerana mereka ni mudah lupa & haprak! terutamanya dari segi mereka berpakaian.
Kalau kita bandingkan dengan remaja bangsa cina...mereka lebih kerap kelihatan di kolej2 atau exhibition2. Tetapi remaja 2 melayu lebih suka 'lepak' di shopping2 complex.
Cara berpakaian juga berbeza...contohnya kalau remaja cina mereka lebih suka berpakaian casual (kecuali mat jinjang lah!) tapi remaja melayu lebih kepada t-shirt kumpulan rock atau jersey bola (kononnya ganaslah kalau pakai baju metallica tu).
Tapi bila dah masuk bab pijak2 AlQuran ataupun murtad dgn sumpah nama Syaitan.......NI MEMANG MELAMPAU!!!!!
Pakcik Hammer, Paku & Pahat...ketua Black Metal tu memang nak kena Hammer, Paku, Pahat, Sekel, Drill, Pelangkung kepala dia org tu!!
Kita mestilah sensitif dlm perkara ini kerana bukan saja pihak missionery kristian kini menjadi musuh kita....tapi terdapat juga musuh2 lain seperti kumpulan black metal, pihak yahudi, kumpulan anti-hadis & org munafik yg sentiasa cuba mengelirukan kita dengan harapan jatuh aqidah & iman kita.
Think of it......kalaulah hukum hudud dilaksanakan dinegara kita ni...agak2nya berani ke dia org tu nak senang2 murtad macam tu????
Kita fikirkan...

Peminat Bon Jovi

~The truth is out there~

Kirim email ke