El Dijous, 12 de Gener de 2006 10:19, Pere Urbón Bayes va escriure:
> Cap problema!, jo si no tinc projectes lliures doncs el que busco es
> treballar i l'informàtica es la meva passió pero sense extremismes!.

Puf, ja hi som: em dius extremista per voler mantenir una ètica.

No és cap novetat que persones que rebutgen aquestes qüestions ètiques ens
titllin d'extremistes.  És una forma de justificar-se: «jo no vull ser
extremista com aquest».

En Lawrence Lessig també ho ha escoltat i diu això a l'introducció del llibre
esmentat:

------------------

«No hem d’oblidar els que qualifiquen d’extremista el missatge d’Stallman.
Extremista no ho és pas, ja que, amb gran lucidesa, l’obra d’Stallman és una
simple traducció de les llibertats forjades per la nostra tradició en el món
anterior al codi. El programari lliure seria una garantia perquè el món
controlat pel codi fos tan lliure com la tradició que va construir el món
anterior al codi.

            Per exemple: una societat lliure es regeix per les lleis, però
tota societat lliure posa uns límits a aquesta regulació mitjançant les
lleis. Cap societat que hagi mantingut les seves lleis en secret podria ser
considerada lliure. Cap govern que ocultés la legislació al seus governats
tindria cabuda en la nostra tradició. Les lleis controlen, però només ho fan
d’una manera justa quan són transparents. I les lleis són transparents només
quan aquells a qui s’apliquen, o bé llurs agents (advocats, legisladors), hi
poden accedir i controlar-les.»

Doncs això mateix.  Si fos advocat tampoc defensaria segons qui encara que em
jugués el plat a taula.  Ja trobaria una altre feina.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.