Fa molts anys que no hi vaig per aquella zona, pero recordo que l'octubre
del 1978 vaig pàssar emb cotxe (és un dir era un Diane 6) pel coll de la
Botella.
No estava permés, de fet varem trobar un escamot de la guardia civil del
costat de lleida que no ens deixaven passar; precissament estaven allà per
evitar-ho.
Finalment, al veure que la dona estva molt prenyada (6,5 mesos), que no
teniem prou gasolina per tornar pel mateix camí, que feia un fred que
pelava, que era molt tard quasi fosc i, sobretot, que no duiem res de
contaban (de fet ens varen trobar allí per casualitat) ens van deixar
passar. Varem passar per Tor fins a Llavorsi (repostar) i per la Seu tornar
a Andorra on teniem el camp base.

Ara no sé com va, ara ja som europeus i a les fronteres no saps ben be el
criteri que aplicaran.

En qualsevol cas, recordo que la pista no era especialment dolenta (també és
cert que la joventut és molt agosarada) i el paissatge força maco.

Algú en va dir que també es podia passar, amb cotxe, pel Port de Rat (des
del Serrat, sota el Cataverdis), jo ho vaig fer amb esquís a principis dels
70 i, és clar així passes a qualsevol lloc (a l'estiu un xic fumut)

Pots provar-ho i, si t'en surts, notifica-ho a la llista o m'ho fas
privadament, que sempre és bo refrescar informacions de rutes.

Bona marxa

Lluís