> Quan t'ensenyen un pis, en què m'he de fixar, a part
> de si m'agrada o no, la zona, si té llum, etc.. quines
> són les coses importants a tenir en compte? Per no
> tenir desprès sorpreses desagradables... Em refereixo
> al que no es veu a simple vista.

T'has de fixar precisament en el que procuraran que quedi amagat. Si
insisteixen en les vistes i la llum, mira si té ascensor. Si et fan fixar en
les rajoles de la cuina, mira les humitats del sostre... etc.

Per anar bé t'hauries de fixar en un munt de coses, tant referent a la
construcció com a les condicions de la venda. Pel que val un pis, sempre
aconsello que abans de comprar es demani assessorament a un tècnic que
t'ajudi a veure aquestes coses. O:)

En privat t'envio un *.pdf amb un model de fitxa que tinc feta per quan
algun client em demana que l'ajudi a triar, els punts que hi ha són per
poder comparar objectivament entre tots els que vegis, per mirar de preveure
les derrames que puguin venir de la comunitat i intentar fixar un pressupost
de les reformes que es puguin haver de fer al pis en si.
Te n'imprimeixes unes quantes còpies i les duus a sobre quan vagis a mirar
pisos, així queda constància de tot.

Si necessites més consell ja saps on sóc.

> I fins a quina edat un pis es considera semi-nou?

Això de "semi-nou", "ideal parejas", "loft de diseño" i similars són invents
dels venedors de pisos. Semi-nou és un eufemisme per no diu usat. Amb el seu
criteri la gradació és:
nuevo_a_estrenar-mejor_que_nuevo-reformado-seminuevo-a_reformar-muchas_posib
ilidades.
Així a ull et diria que un seminuevo vol dir entre 10 i 30 anys sense
haver-hi fet cap reforma, però vés a saber què li passa pel cap al venedor
que li posa la etiqueta.

Albert Que