En/na Pere Castells ha escrit:
Bona tarda ;-)

A veure si em se explicar un pel millor (un parell de porros).

No, no es antinatural .. perquè ho ha de ser? Poso dos llesques de pa sobre la taula ... una es floreix i l'altra no .... que ha passat? .... moltes coses. Una la cocció (per posar no mes un cas, hi han molts) ... i com a conseqüència menys aigua lliure (menys humitat al pa). Això passa amb el pa de pagès o el dels forns d'ara. Que vol dir que el pa de pagès es dolent? Si el pa es bo, s'ha d'assecar no florir .. en una primera fase ... després agafarà humitat i finalment es florirà també.

Podria ser que ... el pa que es floreix hi ha algo que reté l'humitat? perque ho fan, perque pesi mes .... així de planer. Ei ... no vol dir que qui posa això hagi fet trampa ... ni de broma (ràpidament hi ha gent que ho diria), senzillament he dit perque passa ..... l'explicació del perque ... si entrem en que es trampa i que no ...... ufff !!! ... molt complicat i tot te un preu (lo del preu no es gratuït, a mes humitat mes barat).

Un altre exemple, aquí, una magdalena te un 32-33% d'humitat, a França tenen un 20-25% .. es qüestió de gustos, evidentment les aquí son mes flonges, humides i també tenen mes problemes ... les de França semblen totxos .. diriam .. massa gust de farina. Com evitem els problemes? ficant mes sucre (un altre conservant). Sabem el que volem? .... de veritat? ... o el que ens agradaria que fos ..... això si, a l'hora de comprar es una altra cosa, que ens coneixem tots.

Anem a pams, hi ha una llei, ningú se la pot saltar i molt menys les empreses grans (tot i que es pensi i es digui el contrari, es per ignorància i desconeixement). Però això va a missa .. tant si agrada com si no. La llei es de caràcter europeu, ningú se la pot saltar, com a molt pots ficar menys del que diu la llei, però mai mes ... que si se la salten? home i tant ... per això son les lleis. El que passa que se la saltaré molt mes un de petit que un de gran .. li va mes .... un escàndol? a qui li agrada?. No, no tinc perque defensar-los però posaria la ma al foc i no em cremaria, estic segur.

Ja he dit que em baso en el que veig i la meva experiència en el ram, mes de 25 anys. Hauria de veure l'etiqueta o saber la formula, però per exemple hi ha gent que a l'hamburguesa (o d'altres productes) hi afegeixen retenedors d'humitat (totalment legal, insisteixo). Ara resulta que pel que sigui McDonals no els fa servir .. i diem que això es dolent? no entenc res. Aquests retenedors d'aigua fan que l'hamburguesa pesi mes, sigui mes sucosa, menys resseca ... però te contrapartides .. pot tenir problemes (com es veu).

Perque McDonals no pot fer servir carn de millor qualitat, amb menys aigua. No totes les carns son iguales, no totes les parts d'una vedella son iguales. A veure si un posa mescla de carns (vedella i porc) i una altre no ... moltes coses, moltisimes coses que no se. Aquí, a la llista, crec que hi ha algun veterinari que ens ho podria dir millor.

Ara be, tot i això, no vol dir res. Ara no tinc la classificació dels aliments davant .. però això diria que entra dins del que es diu "productes pereceders" .. te una data de caducitat, després venen les semiconserves i posteriorment les conserves (no sols son les vegetals). Per tant, esperar que es faci malbé? osti, com dius tot es fot malbé i pregunto .... que son .... fongs? ..... llevats?  ..... i on son els bacteris?. Quin pH te? .... No tinc davant una etiqueta de productes frescos .. però juraria que s'han de menjar immediatament (no se els dies) .. es evident que si passa el temps es fot malbé ... però si et diuen que ho tinguem en refrigeració no val posar-ho a temperatura ambient .... això no es cap prova.

Estic convençut, segurisim, que si fan una hamburguesa 100% de carn i posen el preu que ha de ser no se'n ven ni una ... si voleu fem apostes ... perdríeu, segur.

Si et diuen que unes rodes màxim son per anar a 120 ..... si es poses a 200 no t'estranyin que petin .. potser algunes no et petaran .... no es segur de res. No influeix el pes del cotxe? el tipus d'amortidors? la forma de conduir? ... no ens enganyem, no estan dissenyades per córrer. Que direm que les que no peten tenen algo rar? ... no, per mi no ... potser tenen un pel mes de qualitat que d'altres ... lo suficient perque no petin.

Soc molt dolent posant exemples, ho se. I sempre hi ha algú que agafa el raban per les fulles.

Repeteixo, no tinc perque defensar-los però estic convençut que no posen res de mes .... no diria el mateix amb l'altre .... aquí hi ha molta confusió i sobre tot, falta d'informació i quant ho fas, quant informes, dona l'impresió que no val per res ... en fi, ja hi estem acostumats. Tot i que després la gent el que omple son els llocs aquells i compra aquest productes ... en fi .. que hi farem, es el que hi.

Fa uns mesos vaig fer una consulta, aquí a l'Internauta, sobre aquell programa a la tele sobre pollastre injectat ... el resultat era que la gent es queixava perque afegien proteïnes i casi ningú va sentir-se escandalitzat perque s'injectava aigua .... afegir proteïnes? on s'ha vist que la proteïna sigui dolenta?. O no sabem que mengem ni el que paguem? Ningú diu res perque una làctica vent aire en lloc de iogurt (mouse) ... quins pebrots .. demà foto un pernil ple de forats, en lloc de grams ho venc en mil·lilitre i dic que es lleuger ... i la gent ho compra .... mare meva, el que he de veure encara.

Be, si voleu poc a poc .... vaig contestant, però si us plau poc a poc .. penseu que estic sol. Hi ha mes gent però els putes es callen :-))

Pere, no hi ha res en contra (quedi constància), se que molta gent pensa així .... per tant va dirigit a tots els que mengem ... jo el primer, soc un ignorant.

Apa, un altre totxo i un altre porro. :-)

P.D.: No ho he dit, els fongs no mes creixen en presencia de humitat i d'Oxígeno. Si no hi han les dues coses no creix ... si parlesim de bacteries seria diferent. Una galeta ben cuita no es floreix, tot i que a la llarga potser que s'estovi .. agafi humitat i .. ja està.
Intentaré llegir-m'ho mes tard, ara mateix acabo d'aixecar-me de la migdiada i em costaria, molt ;-)

Salut,

Pere