El Dissabte, 14 de Gener de 2006 13:33, mesteve-recursoslliures-com va
escriure:
> Uf! Vaig seguint "al·lucinat" el debat que s'ha generat perquè una persona
> ha compartit amb tots nosaltres una cosa tan atractiva com és una oferta de
> treball.

Em pregunten perquè no he comentat aquesta primera frase. M'havia centrat en
un altre, però és veritat que tot plegat arranca amb una distorsió important.

En cap moment ningú no s'ha queixat perquè hagi «compartit amb tots nosaltres
una cosa tan atractiva com és una oferta de treball».  Aleshores sí que seria
un debat al·lucinant.

Però no ho és gens, d'al·lucinant, perquè es tracta d'un debat sobre altres
coses més serioses.

Si les ofertes de treball --o el que sigui-- arriben en arxius codificats que
necessiten descodificador d'una fabricant que en té la patent, està en perill
el dret a llegir de tots els que no puguin o no acceptin usar el
descodificador.

Les codificacions patentades i secretes d'avui són l'avantsala d'això:
http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.es.html

Per això, encara que avui hi hagi formes d'estranquis de descodificar aquests
arxius, alguns no els acceptem trobem que cal fer coses per canviar avui
aquests costums, abans que sigui tard:

«Si crees que el documento que recibiste es un evento aislado, es natural
intentar solucionar el problema por tu cuenta [obrint-lo amb
l'OpenOffice.org]. Pero cuando lo reconoces como una instancia de una
práctica sistemática perniciosa, necesitas un abordaje diferente.
Arreglártelas para leer el archivo es tratar un síntoma de una enfermedad
crónica. Para curar la enfermedad, debemos convencer a las personas de que no
envíen o publiquen documentos de Word.»

És d'això, del que parlàvem.  És veritat que la primera frase ja portava una
distorsió important que després s'amplifica per la resta de missatge fins
arribar a les desqualificacions --que ja he comentat.

PS: Els textos lincats a GNU.org són d'en Stallman, potser es reben d'una
altre manera:

> La narració de Stallman, que en Benjamí ens ha passat és d'un gran interès
> per la manera clara i didàctica amb la que s'expressa aquest home. Sap
> explicar de manera senzilla conceptes molt complexos.

;)

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net