-----Mensaje original-----
De: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] nombre de "Pere
Castells"
Enviado el: viernes, 07 de julio de 2006 11:
Para: LLISTA de l'Internauta
Asunto: [Internauta] Problemes en una assegurança

Bon dia:

Necessito fer una consulta relacionada en assegurances de cotxe.

La meva dona va tenir un accident (sense conseqüències físiques, sols xapa i
pintura, afortunadament).

El vehicle es un Ford Ka i l'assegurança es a tot risc amb franquícia de 300
euros. El vehicle te 10 anys i 35.000 kms, sols es fa servir per anar a la
feina, (no hi ha transport públic entre Cassà i Riudellots, estem al tercer
mon). Per tant el cotxe es pràcticament nou, o si mes no, li queden uns
altres 35.000 kms o 10 anys mes ...

Dons be, ara mateix vinc del taller i el perit ha dit (no l'he vist, ho ha
comentat al mecànic) que la reparació supera el preu de mercat del cotxe i
per tant el vol declarar sinistre total i pagar el que valdria (cas de
vendre'l) menys el preu de la franquícia ... el preu del mercat actual es de
1.100 euros, menys 300 .... ens donen 800 (aquest son els números que hem
fet al taller).

Pregunto, no els puc obligar a reparar el cotxe? tinc que callar i acceptar
el tracte?.

La reparació encara no està pressupostada, però cas de que valgués, posem
2.000 Euros (el cop es lateral davanter, s'ha desenquadrat el cotxe) ... no
te sentit que repari el cotxe amb els meus calers, el cotxe funcioni per fer
la feina a la que es destina (no te sentit gastar-se 9000 Euros en un altre
cotxe i si fos de segona ma podria ser aquest mateix), per contra
l'assegurança que paguem religiosament cada any no se'n faci càrrec ..?

No entenc res ... si, ara ja ho se, no te sentit pagar una assegurança a tot
risc amb un cotxe de 10 anys ... però es que mai ha tingut res i es des de
el principi que es va contractar ... i son 380 euros (per no donar
"partes"). Poca diferencia amb tercers.

Algú de la llista te alguna experiència en la que ens puguem veure orientats
. o si algú està posat en assegurances ...

P.D.: No es definitiu, però es per preparar el terreny ... ho veig a venir
.

Q Antes de imprimir este mensaje, asegúrate de que es necesario. Proteger el
medio ambiente está también en tu mano.
Este mensaje de correo electrónico y sus documentos adjuntos están dirigidos
EXCLUSIVAMENTE a los destinatarios especificados. La información contenida
puede ser CONFIDENCIAL y/o estar LEGALMENTE PROTEGIDA y no necesariamente
refleja la opinión de ENDESA. Si usted recibe este mensaje por ERROR, por favor
comuníqueselo inmediatamente al remitente y  ELIMÍNELO ya que usted  NO ESTA
AUTORIZADO al uso, revelación, distribución, impresión o copia de toda o alguna
parte de la información contenida. Gracias.

This e-mail message and any attached files are intended SOLELY for the
addressee/s identified herein. It may contain CONFIDENTIAL and/or LEGALLY
PRIVILEGED  information and may not necessarily represent the opinion of
ENDESA. If you receive this message in ERROR, please immediately notify the
sender and DELETE it since you ARE NOT AUTHORIZED  to use, disclose,
distribute, print or copy all or part of the contained information. Thank you.