12. april 2018 kl. 07:00 skrev Øystein Bjørndal <obti...@gmail.com>:

> En kommentar FredrikLindseth, det virker som om du anser ‘kindergarten’
> som ferdig, hvordan er 357 av 5859 barnehager “ferdig”? (Da teller jeg bare
> elementer med no-barnehage:nsrid, så dette er pessimistisk, men vil uansett
> si det mangler en del). Og til resten på listen, hint, hint det manger litt:
> http://obtitus.github.io/barnehagefakta_osm_data/index.html
> Relaterte nyheter, ser at
> https://laringsverkstedet.no/barnehage
> som eier en del barnehagene i landet bruker OSM som kart, dette fin
> reklame hvis kartet er bra rundt barnehager.

> [...]

Det er nok min skyld. Jeg trodde faktisk alt var importert og at det bare
var oppdateringer nå. Ser nå at det er feil. Har rettet WikiProject.

Imponerende oversiktlig nedlastningsside! Jeg ble inspirert til å importere
barnehager i to kommuner med en gang. I den ene stemte plasseringene bra, i
den andre måtte mange plasseringer justeres. Et par forslag til senere for
å gjøre importen enda enklere og raskere:

   - Det hadde vært veldig greit om adresse var med på noden slik at det er
   mulig å finne ut hvor feilplasserte barnehager skal ligge. I den ene
   kommunen måtte jeg finne alle adressene via Google-søk, og det tar tid. Kan
   legges som note eller lignende om ikke addr-feltene skal brukes. Ser at
   adressen ligger på barnehagefakta.no, men det tar tid å søke opp riktig
   barnehage der.
   - Det hadde også vært flott om enda flere faste rettelser automatisk ble
   gjort for name slik at man slipper den manuelle jobben, f.eks:
      - Fjerne "AS" og andre selskapsforkortelser
      - Liten b i "barnehageenhet" (evt. også endre til bare "barnehage")
      - Liten n i "naturbarnehage"
      - Liten g i "gårdsbarnehage"
      - Liten o i "oppvekstsenter"
      - LIten f i "familiebarnehage"
      - Liten a og punktum i "avd."
      - Sikkert flere, Wiklund har vel noen innspill :)

Mange barnehager er bare på Facebook, som bruker OSM, og da er det jo fint
at barnehagen er vist der.