Dobrý den,

stojím před upgradem domácího počítače po 11 letech a nový počítač bych chtěl
sestavit i s ohledem na možnou občasnou práci doma. Prací rozumím programování
v Javě (především server-side aplikace nad relační databází a swingové GUI).
Rád bych se zeptal na Vaše zkušenosti s výběrem komponent.

Chápu, že můj dotaz se netýká jazyka Java, ale zajímají mne zkušenosti lidí,
kteří Javu používají. Na webu je spousta recenzí z hlediska hraní her nebo
stříhání videa, ale programátorských pohledů (např. vytížení jader u
vícevláknových programů) jsem moc nenašel.

Moje sestava je prozatím zvolena takto:
http://www.czechcomputer.cz/view_user_list.jsp?id=K1105022142589174894220450091751
procesor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
motherboard: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H - AMD 890GX s integrovanou grafikou
paměť: Kingston HyperX 8GB (2x4GB) DDR3 1333 (KHX1333C7AD3K2/8G)
systémový disk: SSD - OCZ Vertex 3 - 120GB
druhý disk: Samsung SpinPoint F3 - 1TB
skříň: CoolerMaster Elite 370
chladič: GELID Solution Tranquillo - revize 2
zdroj: Seasonic SS-500ET-F3 500W, OEM
DVD: Samsung SH-S223C, černá, Bulk
operační systém: Microsoft Windows 7 Home Premium CZ 64bit OEM
cena: cca 21000, nechci přelézt 25000.

Trvám jen na tom, aby to byl počítač (ne notebook) a OS Windows. Jinak
preferuji AMD, Gigabyte a Kingston, ale nebráním se ani jiným značkám. Rovnou
bych měl napsat, že na AMD Bulldozery nemohu čekat, potřebuji to ještě do konce
prázdnin.

Pokud znáte nějaký odkaz na recenze z pohledu programátora anebo napíšete, že
je jedno, co si vyberu, anebo se podělíte o své zkušenosti s udržováním obrazu
o světě hardwaru, budu to taky považovat za užitečnou odpověď.

Díky a ještě jednou se omlouvám za offtopic, nerad bych tímto příspěvkem
rozpoutal flamewar Intel vs. AMD nebo jiné nekulturnosti :-)

Tomáš Záluský

Odpovedet emailem