Sayın, Şiriyev'e muhaliflik için söylemiyorum, ayrıca yazdıklarım
tamamen şahsi fikrimdir, hatta yanılıyor bile olabilirim.

Zend'in de amelelik yönleri oldukca fazla. En azından php eskiden beri
procedural bir dil ve bir noktadan sonra nesneleşmeye çalışılmıştır.
Dolayısı ile eski köye yeni adet cihetinden eski yazarları, nesnelliği
pek ilgilendirmiyor zannımca (yazınca kodunuz bayağı afilli duruyor
gerçi :) ). Yeni öğrenenler veya ilgi duyanlara da derim ki, eğer object
bir dil istiyorsanız neden php ile uğraşasınız ki?

PHP'de opsiyonaliteyi sağlıyabileceğiniz en iyi hede "array" :). Zend
kütüphanelerinde attributes için, properties (böyle bişey varmı
bilemiyorum) için arrayler kullanılmış. ben php ve C de yazıyorum,
object bir dil bilmiyorum ancak zend, cake php ve prado ile biraz
kastırdıktan sonra standartlaşma adına belki kullanılabileceğini değilse
asıl hammaliyenin kendileri olduğunu gayet müşahede ettim.

Kendi birikimleri olan, kendi kitaplıklarını veya pear'ı kullanan bir
php geliştiricisi için zend bence alışması zor bir zamazingo.  Bu gün
bir framework kullanacak olsam veya object bir yapı tasarlasam önce ya
java ya da pyhton öğrenir sonra işe başlarım :)

bir blog sitesinde gördüğüm framework mükemmel ilgi çekici idi. 1 kb
uzunluğunda bir zip download ediyorsunuz içinde index.php dosyası var
açtığınızda

<?php
    //enter your code here
?>

yazıyor :)

Seçimler arefesinde biraz muhalefetin kimseye zararı olmaz sanırım :)

Kolay gelsin

/**
* @author Atıf CEYLAN
*