Merhaba,
amacım kuru kuruya muhalefet değil, birazda bilgi paylaşımı için bir
ortam oluşması :)
bu acıkladılarınızı hadi anlatın desek anlatırmıydınız? (şaka tabiki.)
bir iki düzeltme yapmak istiyorum.

Kesinlikle Framework kullanılmasın demiyorum ancak, php ile başlanılmış
(herhangi bir framework kullanılmaksızın) projelerde hadi projeyi ZF'ye
taşıyalım demek pek mantıklı olmaz sanırım. Eğer sil baştan başlanılacak
ise o zaman daha oturaklı bir modelleme ve geniiiişçe bir kütüphaneler
silsilesi olan java cok daha iyi bir tercih olur. Öğrenme zamanı
derseniz o zaman da derim ki, ZF php den hayli uzak yeni bir dil olmuş
:) Manualini 1 ayda kısmen okuyup idrak edebildim (sizleri tenzih
ederim. bu benim hızlı öğrenme kabiliyetsizliğimle alakalı sanırım.)

Bu sürede java veya python'a yoğunlaşsam (şuan en azından phyton mu?
yoksa pyhton mu? diye düşünmek zorunda kalmazdım :) ) sanıyorum daha
verimli olurdu benim için.

Bir diğer hususta, eğer php framework illaki olsun dersek, o zaman cake,
prado gibi alternatiflere göre Zend tercih sebebi olabilir. En azından
php var olduğu sürece o da var olur diye düşünüyorum.

php 6 ya gelince, orada bazı şüphelerim var. Tamam namespaceler hedeler
medeler gelecek ama ne şiş yansın ne kepap ile bu işlerin olmayacağını
düşünüyorum. Aşağıdaki gibi kod yazmaya müsaade edilmeye devam edildikçe
php gönlümüzdeki yere gelemez. Aslını sorarsanız bu mükemmel bişey benim
için ama gelgelelim dünyanın gittiği yer object oriented denen
zamazingo. Ve siz (Zendi kstediyorum), "ben object bir dil uyduruyorum"
diyorsanız aşağıdaki kod yapısından vazgeçeceksiniz. (bence)

<?php

$s1 = 'ben bir metinim';
$s2 = 'bende bir aliyim';

if (strcmp($s1,$s2))