From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Devrim GÜNDÜZ
Sent: Monday, July 27, 2009 2:58 PM
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] Re: 25. PORTUN KAPATILMASIYLA İLGİLİ BİLGİLENDİRME
YAZISIDIR

On Mon, 2009-07-27 at 14:38 +0300, Barış Münir wrote:
> Ttnet'in bu uygulaması için kınıyorum.

Kınamamak gerekli bence.

Dünyanın birçok yerinde uygulama bu şekilde. Kanada'da kullandığım 2
operatörün (kablo ve dsl) ikisi de 25.portu kapatmış durumda. Keza
Amerika'da birçok operatör benzer şeyi yapıyor.

Ancak TTNet bu işlemi yaparken kullanıcılara pek bilgi vermedi
görebildiğim kadarıyla (yanılıyor olabilirim tabii). Sorunun önemli bir
kısmı da buradan kaynaklanıyor aslında. Amerika'da çalıştığım şirkette
biz uzun zamandır 25.port dışından çalışıyoruz; zira Şili, Ukrayna ve
Kanada'dan gelenler bu dertten müzdaripler.

...tabii olay sadece 25. portu kapatmakla kalacaksa iyi. Umarım yarın
bir gün "80.portu da kapattık" demezler.
--
Devrim GÜNDÜZ, RHCE
Command Prompt - http://www.CommandPrompt.com