tabii burada biz bütün virüs/trojan ne varsa hepsinin 25 no'lu portu
default olarak kullandığını düşünüyoruz.Ama bir sonraki jenerasyon
virüsler hem 25 hemde 587 no'lu portları kontrol edeceklerdir.O zamanda
587'yi kapatıp başka bir porta yönlendiriliriz heralde :) Bu tip
zararlı software üretenler her zaman kolayca bir yenilik yapabiliyorlar
nasılsa.Bir de pop3 before smtp uygulaması sakıncalı, çünkü o ip'yi
min. 5dk. relay olarak açıyorsunuz.Hatta bazı zamanlarda gprs v.s. gibi
yerlerden tek ip üzerinden çıkış oluyor ve o da oldukça problemli bir
durum.Bence en sağlıklı durum, tt'nin static ve dynamic ip'leri ayrı
segmentler olarak vermesi, böylece biz kendimizde dynamic ip grubundan
relay harici mail kabul etmediğimiz gibi yurt dışı sunucularla ilgili
black-list sıkıntısı çekmeyiz.Ama hepsi karışık olunca komple
level2 veya level3 olarak o blokta kara listeye giriyoruz ne yazıkki.25
no'lu portlar beraber 587'i server tarafında ayarlamak o kadar zot değil
ama her bir client için tek tek bunu ayarlatmak asıl problem, ki kaldıki
kullanıcıları çoğu zaten outlook'taki "hesaplarıma"  bile zor girip
çıkabilen insanlar....

--
Barkom Bilgisayar Mail System