Selamlar,
Aslında santraldeki Findoz makinadan kurtulmayı planlıyorum. Şiddetle de arzuluyorum. Ancak tek elimi kolumu bağlayan Karel'in yazılımı. Çok da matah bir şey değil aslında. Sadece bazı yasaklamalar ve diğer ufak ayarlar oradan yapılıyormuş. Aslında yazılım olmadan konsol olarak kullanılan telefondan da oluyor dediler. Ama ne olur ne olmaz diyerek üzerindeki o yazılımın da Linux muadili olasa dakika durmadan geçireceğim Linux'a..

Uygun bir zaman bulsam Karel yazılımının Wine üzerinde durumunu göreceğim ama çok ümitli değilim. Seri porttan haberleşiyor. Wine ile pek olası görünmüyor...

Bu arad bizdeki model: Karel MS-128...

Kolay gelsin,
Mucip:)

Halid Said yazmış:
Küçük karel cihazlarının içinde kendi yazılımları mevcut. Ancak büyük santral cihazlarında elastix benzeri bir gui mevcut. Yani içerisinde embedded linux ile geliyor :) Tabii kullanıcı bundan haberdar değil.

Eğer harici bir SIP Server kurup kullanacaksanız Karel cihazı almak yerine AudioCodes FXS ile dışarıdan gelen hatları SIP Server tarafına ulaştırabilirsiniz. AudioCodes FXO cihazını ise iç hatta IP telefon ya da softphone kullanmak istemeyip normal telefon cihazı kullacaklar için bağlıyorsunuz. SIP Server bu kısımda bir nevi Karel cihazı gibi çalışıyor :)

iyi çalışmalar,