Yılmaz Bilgili yazmış:
> Merhabalar,
>
> Maddi imkansızlıklar sebebiyle storage ( ya da en azından bir QNAP )
> alamadığım bir işte birbirinin aynısı iki sunucudaki 2TB sata diskleri
> DRBD ile sync ediyorum. Sunuculara Proxmox VE kurulu ve 6 tane kadar
> sanal sunucu çalıştıracağım. (KVM guest olacaklar, 3 Windows, 3 Linux)
>
> Sunucular birer ethernetten doğrudan birbirine bağlı (1GB) ve yaklaşık
> 12 saattir diskler sync olmaya çalışıyor. Sonradan bazı parametreler ile
> oynayarak sync hızını arttırdım ama hala 6 saat gibi bir süre var önümde.

> [...]

Konu ile ilgisiz olacak ama Proxmox VE tek makinada nasıl bir performans
veriyor biraz anlatır mısınız?

Şu anda tek makina üzerinde vmware-server kullanarak 2 windows 2 linux
sunucu çalıştırıyorum. Linux ile uzaktan yönetim zorlukları yüzünden
vmware ESXi kullanamıyorum. (ESXi yönetimi için windows gerekiyor). Bu
yüzden ve aslında vmware'in özgür yazılım olmaması nedeniye sunucum için
başka sanallaştırma yolları konusunda her türlü fikre açığım.

Sunucum hiç durmadan çalışmak zorunda olduğundan şimdilik üzerinde
kurulu olan vmware-server'i değiştiremiyorum ama makul bir alternatif
bulursam sunucuyu yeniden kurmayı düşünebilirim. Şu anda yaklaşık 3
yıldır hiç bir performans sıkıntısı olmadan 4 tane sanal makina yeterli
performans ile çalışıyor, tek sıkıntım vmware'in özgür yazılım olmayışı,
eğer proxmox ve yazılımı da aynı performansı sağlarsa geçmeyi
düşünebilirim bu yüzden deneyimlerinizi öğrenmek istiyorum.

Kolay gelsin.