Timuçin Kızılay wrote On 02-11-2010 14:57:
> Konu ile ilgisiz olacak ama Proxmox VE tek makinada nasıl bir performans
> veriyor biraz anlatır mısınız?

Henüz gerçek yük altında kullanmış değilim. Ama tek bir sisteme deneme
amaçlı olarak 3 Windows 2003 server, 3 PFSense, 1 de Windows XP kurdum.
Sistemler hiç de sanal gibi çalışmıyordu.

2 Sunuculu Cluster'a 2 Windows 2003 Terminal Server, 1 Windows 2003
Server (antivirüs), 1 Linux Mail Server (Debian, Postfix, Dovecot ...)
ve ek olarak dns, dhcp, vpn gibi amaçlar için 2 linux daha kuracağım.

> [...]
> başka sanallaştırma yolları konusunda her türlü fikre açığım.
>
> Sunucum hiç durmadan çalışmak zorunda olduğundan şimdilik üzerinde
> kurulu olan vmware-server'i değiştiremiyorum ama makul bir alternatif
> bulursam sunucuyu yeniden kurmayı düşünebilirim. Şu anda yaklaşık 3
> yıldır hiç bir performans sıkıntısı olmadan 4 tane sanal makina yeterli
> performans ile çalışıyor, tek sıkıntım vmware'in özgür yazılım olmayışı,
> eğer proxmox ve yazılımı da aynı performansı sağlarsa geçmeyi
> düşünebilirim bu yüzden deneyimlerinizi öğrenmek istiyorum.

Proxmox'u denemenizi şiddetle öneririm. Komple hazır bir sistem.
Temelinde Debian Lenny var ve aptitude ile ne isterseniz
ekleyebiliyorsunuz. Cluster yapısında bir sunucudan diğerine sanal
sistemleri aktarma (online) konusunda bile hiç problem yaşamadım. Tekrar
ekleyeyim şu ana kadar üretim ortamında kullanmışlığım yok. Tamamı
denemelerden ibaret.

Teşekkürler.