Ferhat Ozkasgarli wrote On 02-11-2010 14:01:

> Sisteminizi kurarken DRBD OVER LVM tarzı bir konfigirasyon kullanmanızı
> tavsiye ederim. Çünkü daha sonra storage sistemi genişletmek istediğiniz
> zaman işinizi çok kolaylaştıracak. Çünkü DRBD i direk fiziksek disklar
> üzerine kurarsanız, daha sonra sistemi büyütmek için çok uğraşırsınız.

Evet, öyle yaptım. İzlediğim belge de şudur:
http://pve.proxmox.com/wiki/DRBD

> Birde mevcut yapınızı daha detaylı anlatan bir şema verirseniz,
> sisteminizi geliştirmeniz için belki yardımcı olabilirim.

10GB bellekli, 500GB ve 2TB iki diskli, çift ethernetli sunucularım var.
Ethernetlerin biri ile sunucular doğrudan birbirine bağlı. DRBD bunların
üstünden çalışıyor. 500GB lık disklerde Proxmox VE kurulu. Konuk
sistemler 2TB lık diskler üzerinde çalışacak. Proxmox'lar cluster
olacaklar ve ihtiyaca göre bir sistemden diğerine geçiş kolay olacak.

Diye umut ediyorum. Henüz konuk sistemleri kurmaya başlamadım.

Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.