From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
<linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr> on behalf of Ibrahim AKSIT
<ibrahimak...@gmail.com>
Sent: Monday, March 26, 2018 10:50:12 AM
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] Re: Ynt: Re: Ynt: Re: Ynt: Re: zabbix update sonrası
çalışmıyhor

Merhaba arkadaşlar, Ahmet Yıldırım beyin Zabbix sorunu konusunda yaklaşık 20
adet e-posta yazışmasından sonra yardımcı olabildim. Sorunu merak eden
arkadaşlar için kısaca bir bilgilendirme yapmak istedim;

  1.  Zabbix güncellemesi yapayım derken maalesef Centos Repolarının çoğu
bozulmuştu.
  2.  Apache2 ve PHP entegrasyonunda sorun vardı. Daha önceden yazdığım
cevaptaki gibi Apache2 PHP modülü sorunluydu. Apache2 yapılandırmalarında
sorunlar vardı.
  3.  Kullanıcı ve dosya izinlerinde sorunlar vardı.
  4.  Python 2.6 varsayılan olarak tanımlıydı., fakat Zabbix Python
scriptlerini kullanırken Python3 istiyor.

Bunlara benzer birkaç sorundan sonra yaptığım çalışmalar ise aşağıdaki gibi;

  1.  Zabbix 3.4 en son güncel versiyonu yüklendi.
  2.  Apache 2 repodaki en güncel sürümü yüklendi. PHP 7.2 en son sürüm
yüklendi.
  3.  Gerekli Kullanıcı ve dosya izinleri verildi.
  4.  Python3 yüklendi.

​Böylece sorun çözülmüş oldu. Biraz vaktimi aldı fakat başarılı bir çalışma
olduğu düşüncesindeyim.

Herkese iyi hünler iyi çalışmalar dilerim.​

İbrahim AKŞİT

Best Regards and Wishes
Yours Sincerely.