hello,

> A quad core Intel CPU gyakorlatilag ket majdnem fuggetlen dual-core CPU
> egy lapkan. Ha jol parhuzamosodik az, amit csinalni akarsz (sok-sok
> processz), akkor vegyel ilyet, amugy csak egy kicsit jobban fogsz
> futeni.
ahogy irtam: apache+php es mysql leginkabb.

> konkretan milyen CPUkat ajanlgatnak?
> http://www.intel.com/products/processor_number/proc_info_table.pdf
alapbol ezzel szallitanak:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9MV

(pont a teljesitmeny felvetele ami szemet szurt, hogy kissebb,
mint pl eze:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL968)

(ja, innen indultam:
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ProcFam=528&sSpec=&OrdCode=

itt pedig az ML370-es adatlapja, a tabla elso soraban a fogadott
procik:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/ss/WF06a/15351-241434-241477-241477-f83-1121474.html)

> a Linux SMP mukodese erdekel, vagy hogy ezek a CPUk mit tudnak?
_most_ a CPU-k tudasara - barmennyire is erdekel - nincs idom,
inkabb a Linux mit tud kihozni. Kicsit egyszeruen megfogalmazva
a kerdest: tobb mag alacsonyabb orajelen, vagy kevesebb mag
magasabb orajelen :)

(azt meg elfelejtettem mondani, hogy mindebbol 2 darab lesz,
tehat 2 CPU * 2 vagy 4 mag - ez nem tudom, relevans e a dontes
meghozatalaban :), vagyis a kivalasztasban)

> A(z SMP) kernel magatol utemezni fogja a folyamatokat a tobb
> processzorra, a tobb core pedig siman tobb cpu-nak "latszik" (hiszen az
> is). A 2.6-os van olyan intelligens, hogy tudja, hogy melyik CPUk vannak
> egy lapkan (osztoznak cache-en, stb), es ezt is figyelembe veszi. Ha jol
> emlekszem, a 2.4-ben nem volt ilyen.
aha,

> lehet, man taskset, a schedutils nevu csomagbol.
koszi, ezt megnezem,

> Alkalmazasa valogatja. Ahol egyetlen folyamatbol all az alkalmazas, ott
> nyilvan nem fogsz nyerni semmit.
ez vilagos volt szamomra,

> Mit akarsz futtatni?
lasd fent: webszerver scriptnyelvvel, es sql.

> Mondjuk szerintem teljesen tok mindegy, mert a diszk- illetve halozati
> savszelesseg fog korlatozni altalanos esetben, nem a CPU :-)
igen, nekem igazabol nem maniam a tobb CPU vagy a tobb mag, de ahogy
neztem, egyszeruen _nincs_mas_, donteni pedig kell, hogy melyik
legyen. Mondhatnam hasra is hogy A vagy B, de amugy jo lenne
legalabb magamnak megmondani, hogy miert.

Koszonom a segitseget:

a.

--
Minden baj forrása az 1/x függvény.