On Mon, Sep 28, 2009 at 01:51:38PM +0200, Hegedüs Ervin wrote:

> bocs, ezt nem vettem eszre: hogy konkretan ebben van-e, azt nem
> tudom, a P410-hez a HP SAS eseteben ad, gondolom nem szedi ki, de
> nem tudok egzakt pontos valaszt adni :(

Hat, a HP-nel ezt irjak a gep konfiguraciojanal:

        Integrated HP Smart Array P410i with optional upgrades of 256MB
        BBWC or 512MB read cache with BBWC

DL350G6-ot nem talaltam a HP-nel, csak DL360G6-ot; a "High performance"
konfiguracioba beleertik a BBU-t, a normal konfiguracional viszont neked
kell kulon bekattogtatni a "Storage controller upgrade" pont alatt.
Szoval a szerver tipusabol meg nem egyertelmu a dolog. Ha valamelyik
elore osszeallitott konfiguraciot vetted, akkor a part number alapjan meg
lehet nezni; ha kezileg lett osszekattogtatva, akkor meg az Illetekes
Elvtars csak emlekszik ra ill. rajta kellene, hogy legyen a
szallitolevelen. Egyebkent a HP supportnal a letolteseknel van valami
Linuxos CLI hozza; az nem mondja meg?

BBU nelkul a HW RAID lassu, mert egy FLUSH parancs eseten kenytelen
tenyleg kiirni diszkre a cuccot (raadasul a diszkeken ki szoktak
kapcsolni a write cache-t), mig BBU jelenlete eseten ezt elsporolhatja.
Szoval nezz utana.

Gabor