Hello!

2011.12.21. 16:57 keltezéssel, Norbert Vastagh írta:
> Szerintem jó ötlet, de akkor már nem lenne jobb MAC alapján szűrni?
> Trükkösek ám a diákok ;-)))

Ha radiusból azonosító wifi -t (pl. Mikrotik) használsz, akkor csak egy
kis webes felületet kell írni, ami a radius adatbázist módosítgatja. Aki
jelen van az órán, annak a óra elején tesz egy pipát a tanár a neve
mellé a felületen és onnantól fel tud majd csatlakozni. Cron meg
automatikusan törli az összes "pipát" az adatbázisból óra végén. Vagy a
tanár. 4-5 diáknál talán nem nagy feladat. De cronból is mehet a pipálás
automatikusan.

A wifis kliensek egy külön alhálóba kerülnek dhcp -s címmel és az egész
alháló hozzáférhet a lic. szerverhez. Mivel órán kívül úgysem tud
feljelentkezni senki, ip alapú szürés nem is kell.

A kártya MAC címét persze ha jól tudom nem nagy poén megváltoztatni.
Csinálhatsz HotSpot -ot (Mikrotik ismét. :) ) is és akkor a diáknak kell
a laptopjáról egy webes felületen azonosítania magát. (Szintén mehet
radius -ból. Így szintén csak azok tudnak belépni, akiket a tanár kipipált.)
HotSpot -tal a MAC címeket sem kell gyűjtögetni / adminisztrálni, elég
csak a felh. név / jelszó párokat kiosztani.

üdv,
SA.