Andreas Davour skrev:
> Sedan dess har jag inte gjort mycket åt det, eftersom det verkade
> som om raytracing involverade matematik.

Man kan lugnt säga att det involverar matematik.  Geometri, vektorer,
matriser, och för mer avancerade algoritmer: signalbehandling,
integraler, sannolikhetslära, statistik.

Elias Mårtenson skrev:
> Jag, men raytracing är jag inte så jätteintresserad av. "vanlig"
> fuskrendering är enklare. :-)

Är det inte roligt med komplicerad rendering? :)

Det är möjligt att raytracing blir vanligare i framtiden, eftersom
sådan rendering har en tidskomplexitet av O(log n) för n trianglar
(eller andra objekt), och vanlig rendering är O(n).  Om jag förstått
rätt, jag är inte så insatt i algoritmer för realtidsgrafik.

Ingvar skrev:
> Jag skulle inte ha något emot att kika på din kod, när jag nu lyckas
> hitta lite ledig tid (det är MYCKET, nu).

Visst, men det är ganska trasslig kod.