Yavor Atanasov wrote:

> Imam Slackware 4.0 s kernel 2.2.10 i dhcp-2.0pl5 za windows mashinite.
> Ima li njakakvo sredstvo s koeto da updatevam hosts ot dhcp.leases, taka
> che kato kazha :
>     ping sasho
> da ne mi kazva
>     ping: unknown host sasho
> Pitam za hosts no mozhe da ima i reshenie za DNS.
> Malko sum nov v Linux-a taka che predvaritelno se izvinjavam ako sum zadal
> tup
> vupros.

Struva mi se, che tova ime, deto go dava v dhcp.leases ne e DNS-ime, a
Windowskoto ime
na komputera. Protokola DHCP e na Microsoft, a te imat stranni poniatia
za ime na
komputer.

Ako iskash da pravish DNS imena na Windows-mashinite s dhcp, triabva da im
zapishesh po niakakav nachin MAC-adresite na mrejovite karti i da im davash
tvardi IP-adresi v dhcpd.conf.

Tova stava taka (dhcpd.conf redove za fiksiran IP adres):

host WinComputer_1 {
  hardware ethernet 00:60:B0:D4:EB:03;
  fixed-address 10.201.192.11;
}

sled koeto mojesh v DNS servera da dadesh host_name na tozi
adres i da si mu pravish ping i drugi raboti.

Samite MAC adresi na kartite mojesh da gi vidish v Properties na
driverite na kartite ili v segashnoto si dhcp.leases.

Veroiatno sashtestvuvat po-iztancheni metodi za saotvetstvie
DNS ime <--> Microsoft ime, ama az ne gi znam, a i ne sikam da
gi nauchavam.

--

        Skelet
        ------ http://skelet.hit.bg/