On Thursday 11 October 2001 14:25, you wrote:
> E da, ama az sum kuh user. <grin> <grin>   :)))
> I znam, che koeto e po-novo se svalia, zamestva staroto i raboti perfect

E tova ne e apriori viarno, no pone do momenta s linux( kernel-a imam
predvid) s niakolko malki izklu4eniq e taka. Vypreki tova kogato neshto
staro, poznato i izpitano raboti i vyrshi rabotata za koito e izbrano predi
vreme da se izpolzva e po-uda4no da ne se podmenia.( Huh , toku niakoi me
obvinil v prekomeren konservatizym ).
Ako na tekushto izpolzvanoto reshenie mu lipsva funkcionalnost koiato
ako ia imashe bi postigal po dobra proizvoditelnost/efectivnost v prilojnata
oblast za koiato polzvash dadenoto reshenie , a po novoto predostavia tazi
funcionalnost -> Togava riska, vremeto i usiliata za preminavaneto kym
po-novoto sa opravdani.

> greshkata im mai beshe, che se opitaha da nadminat Windows po broi
> supportvani devices
> i napuhaha sekvi boziavi driveri v kernela.
> karai...

Spored men ne sa se opitvali da nadminat Win po supporvani devices.
Dori oshte v poslednite 2.2.x imashe poddryjka za mnogo pove4e devices
otkolkoto v Windows-ite( imam predvid dvirers koito idvat sys edno Windows
instalacionno CD - vklu4itelno i driveri koito ne sa delo na M$ engenerite, a
sa si na syotvetnata firma proizvoditel na HWD-to, no sa vklu4eni v
distributiva ).
Problema beshe 4e niakoi ot driverite ot 2.2.x triabva da se prerabotitat za
da rabotitat s 2.4. a v niakoi sl. tova savsem ne e trivialna zada4a koiato
moje da byde svyrshwna v ramkite na niakolko minuti,4asove,dni, meseci.
Osven tova zavisi i ot vremeto s koeto razpolagat i jelanieto na
developer-ite i maintainer-ite na syotvetnite driveri.
Sigurno shteshe da ti e mnogo nepriatno ako imash ustroistvo XYZ koeto
raboti pod 2.2.x perfectno i linus i sie izvadiat drivera za vyprosnoto
ustroistvo ot current/tree zashtoto maintainer-a ne e imal vreme/jelanie da
potvyrdi 4e vyprosnia driver raboti na 2.4 - a na vyprosnia driver ne sa mu
neobhodimi specialni promeni za da raboti s 2.4 ( Az naprimer imam driver
za SCSI koito e absolutno identi4en s tozi ot 2.2.x i raboti bezproblemno s
2.4.x - vytre sedi zabelejka , 4e ne e portnat za 2.4 i ne e intenzivno
testavan za da se potvyrdi 4e raboti bezproblemno s 2.4). Tova spored men e
dosta osnovatelna pri4ina v oficial kernel-a da ima driveri koito sa statuts
"unknown" , koito v 2.2.x sa bili "stable"

Novite driveri v 2.4.x sa predimno  4asti ot celi podsystemi: USB,
Paralelnite portove i ustroistva syshto polzvat nova podsystema( Mnogo silno
napodobiavashta Windowskata :) Ooops po skoro e realizirana taka kakto
iziskvat IEEE1284.1 IEEE1284.2 i dory IEEE1284.3(za spravka W2K poddyrja samo
DaisyChainning ot 1284.3 no ne i Multiplexing ) ).  FireWire , i t.n. i t.n
Ako novopoiavili si podsystemi ili otdelni driveri ti syzdavat problemi
mojesh prosto na ne gi izpolzvash - vse edno 4e si s 2.2 i gi niama ili imat
ograni4ena poddryjka.Tova ne bi triabvalo da e problem.

Ima promeni po PCI interface-a , ACPI , PnP systemata i tova sa
neshtata koito nalagat prenapisvane na otdelni driveri.

  • ... Nikolay Kabaivanov
    • ... Stanislav Lechev
        • ... Teodor Georgiev
          • ... Georgi Chorbadzhiyski