On Sunday 26 May 2002 17:02, you wrote:
> [...]
> iznenada razbrah che dostavchika mu e filtriral port 21 i veroiatno i port
> 20.
>
> Taka che sichki mashini zad toia server ne mogat da dostypvat do ftp.
>
> Pomislih malko i reshih da prekaram vsichki ftp packeti presz drug server
> na koito sym pusnal ftp proxy na port 3128.
>
> Eto kak go napravih:
>
> iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -s local.net.addre.ss -d 0.0.0.0/0
> --dport 21 -j DNAT --to ftp.proxy.addre.ss:3128
>

> Spored ochakvaniata mi tova triabvashe da sraboti no reszultatyt e

opitva da pravi active ftp session, opitaj s passive, tovaga ftp clienta
iniciira connection-a, a ne kakto e pri active server-a da upload-va kym
clienta, i v slu4aq ne mozhe da go dostypne stoto e nat-van.

> Interesnoto e che ako sloja na brousera tova ftp proxy sichko si bachka.

stoto browser-a po default pravi passive ftp session ;-)

> Neshto propuskam li ?

v kernel-a na NAT box-a support za FTP connection tracking.
[ftp conn track helper  - built-in ili module]
demek CONFIG_IP_NF_FTP

pri NAT-vani machini tova se iziskava (helpers) za FTP, DCC pri IRC i nqkoj
drugi po-specialni protokoli ot tova visoko nivo.  RealAudio ?

--
Greets,
fr33zb1