Здравейте,

On Wed, 24 Nov 2004 21:54:37 +0200
Doncho N. Gunchev wrote:

>     Не мога да кажа какво се случва при гръмнал диск, но мога да дам
> информация за производителността на две системи. Два диска на един IDE
> канал (hda и hdb при втората) определено свалят производителността и
> дават възможност за отпадане и на двата едновременно, но за момента не
> мога да намеря допълнителен IDE контролер за PCI. Ако някой знае фирма,
> която продава нормални IDE контролери, а не се опитва да пробута за
> 300 USD някакъв със RAID неработещ под Linux, моля нека каже.

www.asbis.bg продават PCI SATA контролери на поносими цени, които ти
предлагат и една PATA шина . Когато аз си взимах имаха Silicon Image 3114
и Promise TX2.

>     Правих пълни тестове (всичко което ми хрумна) - разкачане (студено)
> на всеки диск и размяна на произволни два - зарежда без проблем и в
> работен режим "възстановява" диск за около 2.5 часа(160G диск). Този
> сценарий не предпазва само от лош сектор в зареждащата част (с което
> хардуерен RAID би се справил). Повреди/лоши сектори за момента няма,

Ако говорим за изчезване на сектора където ти живее MBR, можеш да кажеш
на BIOS да зарежда от дискове hda и hdc, така че машината да boot-не без
проблем. Ако се появи проблем в сектор, заеман от ядрото и то се oops-не,
май няма много какво да направиш. Аз търсих информация в мрежата, какво
се случва когато се появят лоши сектори по един от дисковете в RAID1 масив,
но така и нищо не намерих. Някой има ли представа как се избягват
проблемите при репликацията в този случай?

--
Best Regards,
Hristo Erinin