2)c+-jzƵ ,ȚצJڶ+$j'b.Ȩb֨-e)cb).'mכ,-,zzX貇"jW^+j׫-

Hej!

Jag tycker att det ska bli spännande med Lena Sommestad som miljöminister! Hon har gjort bra i från sig, vad jag förstår, på institutet för framtidsstudier och det passar ju mycket bra med en person som har ett ordentligt framtidsperspektiv när det gäller miljöfrågorna! Jag har träffat henne några gånger och hon verkar både sympatisk och skärpt. Hon är mycket av akademiker men kan politisera det hon sysslar med, dessutom tror jag det är bra med något mer statsråd som har har en akademisk bakrund samt ngn som inte bara har arbetat med politik! Vi får se vad hon kan uträtta!

/Sara

Sara Bjursell
Regionsekreterare (s) Västra Götalandsregionen

0521-27 57 48
0709-46 10 86
Regionstyrelsen
462 80 Vänersborg