المناقصة ديه كانت مفهومة ومقصودة. كان المقصود بيها ان مافيش شركات تتقدملها
علشان يقولوا مافيش شركات اوبن سورس فى البلد.

وجود مقاومة - غير شريفة احيانا - ده حيحصل كده كده، وحتزيد شراسة مع الوقت.
وأكيد النموذج "الهجين" اللى بتتكلم عنه من اهداف المقاومة ديه.

لكن فى نفس الوقت زى ما غربية قال فى الايميل التانى، النقط ديه انشائية بحتة
وما تتضمنش نقط تنفيذية وغالبا تهدف لتطمين طرف.

خلينا نشوف اللى حيحصل.

---
Please execuse my brevity/typos. Sent from my mobile device.
---
Ahmed Mekkawy
CEO | Founder
www.SpirulaSystems.com