Això de configurar l'Openoffice normalment si que es pot fer.
Vas a la pàgina del www.openoffice.org i normalment i ha d'haver un apartat en que t'explica com configurar-ho l'unic que no et sé dir amb quin apartat de la pàgina es troba.
I sobre el tema del teclat numèric jo no ho sé.
M'imagino que algu de la llista tu sabrà dir.
Que tinguis sort
Adelina