Estic d'acord Quim que no es tracta de fer capelletes i que tenim molt més en comú del que ens separa i que, precisament, és això el que hem de sumar.
Però. Hem d'anar vius. Si acceptemllicències del tipus la CC by-nc-nd, com ens defensarem de les llicències que permeten veure el codi i prou que proposa i tornará a proposar Microsoft? És possible que en el llarg terme Microsoft vagi fent obertures selectives a mitges. No voldria que ens colessin un gol per aquesta banda. Sou uns quants aquí que coneixeu molt millor la realitat que jo, però m'agradaria insistir en un altre tema, el del cost de les llicències de programari privatiu. El programari lliure té un cost i, sobretot, la transició té un cost. Sé que no ho oblidem però caldria tenir-ho molt present. Els arguments més forts no són els econòmics, encara que hi juguen, és clar. Crec que ens hem de basar més en criteris de transparència i bona gestió de les dades que pertanyen als ciutadans que en el cost. També ens hem de basar en les possibilitats que dóna el programari lliure pel que fa a innovació, creativitat, alfabetització digital i llengua. M'agradaria estendrem més i millor, de moment encara no he tingut temps de llegir prou bé els vostres missatges i de respondre a l'alçada, però, encara que sigui de manera no gaire estructurada, volia passar-vos aquestes preocupacions i idees. Pere On 9/27/06, Quim Gil <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Pere: trobo que hem de defugir qualsevol debat sobre el qual ni tan sols la comunitat del programari lliure es posa d'acord. Per a mostrar un punt de vista concret i defensar-lo sense concessions ja tenim les associacions i projectes que tenim, aquest Manifest i aquesta organització ha de servir per a explicar i atreure el 99% de la societat que encara resta a fora de tot això. I per a això hem d'assumir que no només hi ha un discurs bo, n'hi ha diversos, i la nostra feina és trenar un discurs comú que el nostre públic pugui entendre i vulgui adoptar. A nivell nostre podem acordar que les GPL 2 i 3 són bones, que les Creatives Commons són bones, que tota llicència oberta és bona comparat amb el copyright amb "Tots els drets reservats" imperant. Es tracta d'explicar la rellevància social, econòmica i política del tema de les llicències i d'oferir solucions aplicables en el nostre entorn. Llavors cadascú a casa seva promou i utilitza les que cregui convenient.
-- Pere Quintana Seguí http://pere.quintanasegui.com -------------------------------------------------------------------------- Més informació a http://www.softcatala.org/wiki/Organitzacio_PLL Arxiu públic: http://www.mail-archive.com/orglliure%40www.softcatala.net/ --------------------------------------------------------------------------
